پیام شاهزاده رضا پهلوی برای پدر پویا بختیاری

«ایران به حضور پرصلابت و استوارتان در مسیر براندازی نیاز دارد»

«بدانید که رژیم از شما که پرچم دادخواهی را حتی از پشت دیوارهای زندان برافراشته نگاه‌داشته‌اید، می‌ترسد»-Nicholas Kamm / AFP

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی خطاب به منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری از کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان ۹۸ که در اعتصاب غذا به سر می‌برد،‌ نوشت: «شما عزیز دل یک ملتید و ایران به حضور پرصلابت و استوارتان در مسیر براندازی فرقه تبهکار نیاز دارد.»

شاهزاده رضا پهلوی در این پیام منوچهر بختیاری را پدر جان باخته راه میهن، پویا بختیاری خطاب کرد و نوشت: «صمیمانه از شما می‌خواهم اعتصاب غذا را بکشنید و قاتلان پویان را که به دنبال ساکت کردن و چه بسا حذف شما هستند، ناکام بگذارید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پدر پویا بختیاری که پس از به قتل رسیدن پسرش در جریان سرکوب خونین اعتراض‌های آبان ۹۸ بارها بازداشت شد، در اعتراض به «دخالت نیروهای امنیتی در امور غذایی، استقلال نداشتن قوه قضاییه و محرومیت از حقوق شهروندی و محکومیت غیرقانونی به دلیل دادخواهی» در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

او که پیش‌تر نیز سابقه اعتصاب غذا دارد، می‌گوید حتی از حق تماس و هواخوری هم محروم است و شرایط جسمانی‌اش وخیم اعلام شده است.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ۲۱ اردیبهشت‌ماه فایل صوتی را از منوچهر بختیاری منتشر کرد که در آن می‌گفت از هشت روز قبل در اعتصاب غذا است و مقامات زندان او را از سالن شش بند مالی، به سالن هفت بند جرائم خاص انتقال داده‌اند.

آصف بختیاری، برادر منوچهر بختیاری که در دادخواهی برای پویا فعال است ضمن قدردانی از پیام شاهزاده رضا پهلوی برای ایران آزادی از استبداد را آرزو کرده است.

شاهزاده رضا پهلوی در این پیام توییتری تاکید کرد: «بدانید که رژیم از شما که پرچم دادخواهی را حتی از پشت دیوارهای زندان برافراشته نگاه‌داشته‌اید، می‌ترسد.»