دادگاه متهم حمله به سه روحانی در مشهد برگزار شد

متهم در جلسه دادگاه اظهار داشت «اعمال من خلاف اسلام و سیره صحابه بوده است»

روابط عمومی آستان «قدس رضوی» روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین خبر داد که به سه روحانی در صحن آرامگاه امام هشتم شیعیان حمله شده است- عکس از ایرنا

دادگاه رسیدگی به اتهامات عبداللطیف مرادی، که به اتهام حمله با چاقو به سه روحانی در حرم امام هشتم شیعیان بازداشت شده، امروز یکشنبه اول خرداد در دادگاه انقلاب اسلامی مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نماینده دادستان در ابتدای جلسه در بیان اتهامات وارده به ضارب که از اتباع افغانستان است، گفت: محاربه از طریق کشیدن سلاح (تجرید سلاح) بر روی مردم به قصد کشتن (ازهاق نفس) و ایجاد رعب و وحشت و ناامنی در محیط حرم رضوی.

او در ادامه مدعی شد که متهم دارای «تفکرات تکفیری» است.

در ادامه، متهم در جایگاه قرار گرفت و تمامی اتهامات را پذیرفت. او در پاسخ به این سوال که چرا همچنان پس از حمله چاقو را در دست داشته است، گفت: «با این حرکات قصد داشتم از نزدیک شدن مردم به محل حادثه جلوگیری کنم.»

عبداللطیف مرادی در ادامه با بیان اینکه «اعمال من خلاف اسلام و سیره صحابه بوده است» افزود: «اقرار می‌کنم که اشتباه کرده‌ام.»

هادی منصوری، قاضی پرونده و رییس این دادگاه نیز اعلام کرد جلسه دادگاه، فقط همین یک بار برگزار می‌شود و رای آن در زمان مقرر اعلام خواهد شد. او به زمان اعلام رای دادگاه اشاره‌ای نکرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روابط عمومی آستان «قدس رضوی» روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین خبر داد که به سه روحانی در صحن «پیامبر اعظم» آرامگاه امام هشتم شیعیان حمله شده است.

دو روحانی از سه نفر مضروب با نام‌های محمد اصلانی و محمدصادق دارایی کشته شدند، اما محسن پاکدامن پس از جراحی بهبود یافت و امروز نیز در جلسه دادگاه شرکت کرد. او از دادگاه خواست تا متهم «در چارچوب موازین شرعی و قانونی مجازات شود.»

علی‌رغم تاکید جمهوری اسلامی بر وحدت شیعه و سنی، مشهد یکی از صحنه‌های اصلی مواجهه خشونت‌بار حکومت با مسلمانان اهل تسنن بوده است. جمهوری اسلامی، هم‌زمان اقدامات گسترده‌ای را برای تقویت حضور شیعیان و حفظ برتری آنان در استان‌ خراسان رضوی انجام داده است.

در سال‌های گذشته، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید و احمد علم‌الهدی، رئیس تولیت آستان قدس رضوی و نماینده علی خامنه‌ای در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، در راس این فعالیت‌ها حضور داشته‌اند.