فرهاد میثمی در شانزدهمین روز اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد

آقای میثمی اعلام کرده تنها در حالی حاضر است به اعتصاب غذای خود پایان دهد که خبر توقف حکم اعدام آقای جلالی منتشر شود

فرهاد میثمی در حمایت از احمدرضا جلالی که به تازگی حکم اعدام او در دیوان عالی کشور تایید شده، دست به اعتصاب غذا زده است- عکس از فضای مجازی

فرهاد میثمی، زندانی سیاسی که در اعتراض به حکم اعدام «احمدرضا جلالی» دست به اعتصاب غذا زده بود، در پی وخامت شرایط جسمی به بیمارستان منتقل شد.

محمد مقیمی، وکیل آقای میثمی با اعلام این خبر گفت که وزن فرهاد میثمی به ۵۶ کیلو و ۹۰۰ گرم رسیده است و فشار خون او ۸ روی ۶ است.

او افزود: فرهاد میثمی حتی در بیمارستان هم از پذیرش سرم خودداری کرده است.

وکیل فرهاد میثمی روز گذشته در حساب توییتر خود نوشت: «جان موکلم فرهاد میثمی در خطر است .درپی وخامت حال موکل فرهاد میثمی، امروز وی از زندان به بیمارستان منتقل شد.»

طی هفته‌های اخیر و در اعتراض به نقض حقوق بشر در ایران، شماری از زندانیان سیاسی و مدنی دست به اعتصاب غذا زده بودند که در این میان اسماعیل عبدی پس از حدود دو هفته اعتصاب غذای خود را شکست. فرهاد میثمی اما همچنان از شکستن اعتصاب غذای خود امتناع کرده است.

فرهاد میثمی در حمایت از احمدرضا جلالی، پژوهشگر و زندانی دو تابعیتی ایرانی_ سوئدی که حکم اعدام او در دیوان عالی کشور تایید شده، دست به اعتصاب غذا زده است.

میثمی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان این اعتصاب غذا، هر روز تنها یک سوم لیوان آب و قرص‌هایش را خواهد خورد.

فرهاد میثمی که در سال ۱۳۹۷ به جرم اعتراض به حجاب اجباری به پنج سال زندان محکوم شد، نوشته است تنها زمالی حاضر است به اعتصاب غذای خود پایان دهد که خبر متوقف شدن حکم اعدام آقای جلالی منتشر شود.