درمان پاهای بچه زرافه‌ به کمک آتل‌های دست‌ساز  

متخصص ارتوپد قبلا هرگز با حیوانات کار نکرده بود

تصاویری از یک زرافه جوان که به آرامی در مرتعی به چرا مشغول است تعداد زیادی از دامپزشکان و علاقه‌مندان به حیوانات و پزشکان ارتوپد را خوشحال کرد چرا که راه رفتن بی‌نقص این حیوان جوان مدیون تلاشی چندماهه بین گروهی از این افراد بود.

امسیتونی، توله زرافه داستان ما با مشکلی در یکی از پاهای جلویی خود در پارک سافاری باغ‌وحش سن دیگو در اسکوندیدوی کالیفرنیا به دنیا آمد درحالی‌که مفصل پای او به سمت اشتباه خم می‌شد. دامپزشکان نگران جان او بودند چرا که عدم تحرک او باعث می‌شد که نتواند به درستی شیر بخورد و در اطراف زیستگاهش حرکت کند. این مشکل می‌توانست به‌آسانی باعث مرگ این توله تازه متولد شده شود. اینجا بود که پای دکتر آرا میرزائیان به گروه پزشکان باغ‌وحش باز شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش آسوشیتدپرس کارمندان باغ‌وحش به کلینیک هنگر مراجعه کردند، جایی که میرزائیان کار حرفه‌ای خود را با نصب بریس و آتل روی افراد بی‌شماری، از جمله ورزشکاران پارالمپیکی، گذرانده است؛ اما او هرگز با حیوانات کار نکرده بود. هر پزشکی گهگاه با بیماری مواجه می‌شود که مهارت‌هایش را به چالش می‌کشد. آرا میرزائیان، متخصص ارتوپدی، با یک بچه زرافه مواجه شد که نیاز به بریس (آتل درمانی انعطاف‌پذیر) برای پاهایش داشت.

میرزائیان پس از مطالعه در مورد زرافه‌ها در اینترنت، مجموعه خاصی از بریس‌ها را برای امسیتونی یک و نیم متری طراحی کرد که از پاهای او حمایت کرده و باعث رشد طبیعی و تقویت آن‌ها می‌شد. همگی امیدوار بودند این آتل مشکل را برطرف کند. قرار شد تا او بریس‌ها را در بیمارستان حیوانات برای امسیتونی نصب کند.

میرزائیان می‌گوید: «ما آمدیم اینجا و من زرافه را دیدم ... بعد من او را تحت بیهوشی روی میز معاینه دیدم و دیدن چنین موجود بزرگ و زیبایی که پیش روی من دراز کشیده بود بسیار شگفت‌انگیز بود. من از کارکنان پرسیدم که آیا می‌توانم او را بغل کنم و آن‌ها گفتند بله؛ بنابراین من او را در آغوش گرفتم. این بسیار با ارزش بود.»

روند درمان به آرامی پیش رفت و امسیتونی به بریس‌های سفارشی‌اش که با نقش و نگار زرافه‌ای طراحی شده بودند تا طبیعی‌تر به نظر برسند، واکنش خوبی نشان داد.

پس از پنج هفته بستری شدن در بیمارستان، مشکل پای امسیتونی حل شد و این بچه زرافه توانست به گله خود بازگردد.

بیشتر از زندگی