امید لیورپول به جرارد برای قهرمانی لیگ برتر

کلوپ معتقد است تیمش شانس کمی برای سبقت از منچسترسیتی در هفته آخر دارد

جرارد در زمان بازی‌اش هرگز نتوانست با لیورپول قهرمان لیگ برتر شود، ولی در صورت متوقف کردن سیتی به تیم سابقش کمک می‌کند جام را بالای سر ببرد- Action Images via Reuters/Andrew Boyers 

برد دو بر یک لیورپول در زمین ساوت‌همپتون سرنوشت قهرمانی لیگ برتر را به هفته آخر موکول کرد و حالا امید شاگردان کلوپ برای فتح جام به استون‌ویلا است که بتواند هفته آخر در خانه منچسترسیتی امتیاز بگیرد. لیورپول با این برد ۸۹ امتیازی شد و با یک امتیاز فاصله نسبت به منچسترسیتی صدرنشین در رده دوم باقی ماند. بازی‌های هم‌زمان هفته آخر یکشنبه برگزار می‌شود و لیورپول میزبان ولورهمپتون است.

کلوپ بعد از بازی سنگین ۱۲۰ دقیقه‌ای فینال جام حذفی ۹ نفر از بازیکنان اصلی‌اش را تغییر داده بود و لیورپول در شروع بازی به دردسر افتاد، ولی با وجود دریافت گل اول توانست با گل‌های مینامینو و ماتیپ به سه امتیاز برسد. از غایبان مهم لیورپول مقابل ساوت‌همپتون می‌توان به محمد صلاح و ویرجیل فان‌دایک اشاره کرد که مصدومیت جزئی داشتند، ولی به بازی هفته آخر لیگ برتر و البته فینال لیگ قهرمانان مقابل رئال مادرید می‌رسند.

کلوپ که تیمش موفق شد فاصله ۱۴ امتیازی ماه ژانویه با منچسترسیتی را با ۱۵ برد و ۲ مساوی به یک امتیاز کاهش دهد، باور دارد که کار هنوز تمام نشده است و گفت: «ما هرگز تسلیم نمی‌شویم و دست از تلاش برنمی‌داریم. آخرین بازی فصل ما در خانه است و جو ورزشگاه فوق‌العاده خواهد بود. تلاش می‌کنیم از آن استفاده کنیم. ما وظیفه داریم کارمان را به بهترین شکل انجام بدهیم. فوتبال گاهی می‌تواند بازی فریبنده‌ای باشد. باید ببینیم نتیجه بازی دیگر چه می‌شود، ولی تمرکز تیم روی بازی خودمان خواهد بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حریف روز آخر منچسترسیتی، استون‌ویلا است که استیون جرارد، اسطوره لیورپول را روی نیمکت دارد. جرارد در زمان بازی‌اش هرگز نتوانست با لیورپول قهرمان لیگ برتر شود، ولی در صورت متوقف کردن سیتی به تیم سابقش کمک می‌کند جام را بالای سر ببرد.

کلوپ در این‌باره گفت: «احتمال توقف سیتی مقابل استون‌ویلا کم است. ویلا پنجشنبه شب بازی سنگینی با برنلی دارد که برای بقا می‌جنگد. ولی به هر حال فوتبال است. سیتی در سال ۲۰۱۹ تنها به خاطر یازده میلیمتر قهرمان شد.» اشاره سرمربی لیورپول به بازی مستقیم دو تیم در آن فصل است که جان استونز توپ را از روی خط دروازه سیتی بیرون کشید و به نوعی سرنوشت قهرمانی را رقم زد. کلوپ در ادامه افزود: «اگر من جای تیم رقیب بودم، خودم را از حالا قهرمان نمی‌دانستم».

گری نویل، مدافع منچستریونایتد و کارشناس فوتبال معتقد است که حضور جرارد روی نیمکت ویلا نمی‌تواند کمک زیادی به لیورپول بکند. او در یک گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی با کاراگر، مدافع سابق لیورپول گفت: «من این موضوع را باور ندارم که جرارد می‌تواند بازیکنان ویلا را برای این بازی تهییج کند. فکر نمی‌کنم برای بازیکنان ویلا اهمیتی داشته باشد که یکشنبه با چه تیمی بازی می‌کنند. آن‌ها کاری با احساسات لیورپولی‌ها ندارند. جرارد نمی‌تواند به آن‌ها بگوید که من بازیکن سابق لیورپولم و به خاطر لیورپول این بازی را ببرید. بازیکنان به او می‌خندند!»

آخرین بار در سال ۱۹۸۹ بود که تیم صدرنشین در هفته آخر قهرمانی لیگ را از دست داد و جالب اینکه آن تیم لیورپول بود.

بیشتر از فوتبال