اسرائیل می‌گوید یک طرح فریب اینترنتی دستگاه‌های امنیتی ایران را کشف کرده است

دستگاه اطلاعاتی ایران از هویت واقعی افرادی که در خارج از کشور زندگی می‌کردند برای اهداف خود استفاده کرده‌اند

بنا بر این گزارش، نیروهای امنیتی حکومت ایران در پوشش روزنامه‌نگار، تجار موفق و افراد نیکوکار قصد فریب برخی از دانشگاهی‌ها و مقام‌های پیشین نظامی اسرائيل را داشته‌اند - عکس از مشرق نیوز

شین‌بت، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل، اعلام کرد موفق شده است یک طرح فریب و اغوای دستگاه‌های امنیتی حکومت ایران، به منظور خروج و ربودن دانشگاهی‌ها و مقام‌های سابق نظامی این کشور را کشف و خنثی کند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص روز پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت در گزارشی به نقل از سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل نوشت دستگاه اطلاعاتی ایران از هویت واقعی افرادی که در خارج از کشور زندگی می‌کردند برای اهداف خود استفاده کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، نیروهای امنیتی حکومت ایران در پوشش روزنامه‌نگار، تجار موفق و افراد نیکوکار قصد فریب برخی از دانشگاهی‌ها و مقام‌های پیشین نظامی اسرائيل را داشته‌اند.

به گفته شین‌بت تماس‌های اولیه از طریق فرستادن ایمیل، با تغییر کوچکی در آدرس ایمیل افراد حقیقی، انجام شده است. 

روزنامه اورشلیم‌پست نیز روز پنج‌شنبه، در گزارشی در همین زمینه، نوشت دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی با استفاده از حساب‌های کاربری جعلی در شبکه‌های اجتماعی، به طور مشخص در «اینستاگرام»، به اهداف خود نزدیک می‌شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نوشته این روزنامه، نیروهای امنیتی حکومت ایران از طریق این حساب‌های جعلی، با تصاویری از زنان جذاب، برای هماهنگی نشست‌های تجاری یا قرارهای خصوصی در خارج از اسرائیل، استفاده کرده‌اند.

در سال‌های گذشته نیروهای امنیتی ایران و اسرائیل بارها همدیگر را به توطئه‌چینی امنیتی علیه منافع کشورهای خود متهم کرده‌اند.

اسرائیل حکومت جمهوری اسلامی را بزرگترین تهدید علیه خود می‌داند و دو کشور، علاوه بر روابط خصمانه‌ای که در چهار دهه اخیر داشته‌اند، در چند سال گذشته نیز درگیر جنگ غیرمستقیمی شده‌اند که از آن با عنوان «جنگ در سایه» یاد می‌شود.

در طول سال‌های گذشته، شمار زیادی از افراد در ایران به اتهام «جاسوسی برای اسرائیل» بازداشت، محاکمه و به اعدام محکوم شده‌اند.

اوایل ماه جاری میلادی هم سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرد یک توطئه دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی ایران را برای جمع‌آوری اطلاعات به منظور ارتکاب حمله‌ها تروریستی، از طریق «طرح فرصت‌های شغلی دروغین» کشف کرده است.

بیشتر از جهان