نیروی دریایی آمریکا از توقیف شناور حامل متامفتامین و «خدمه ایرانی» خبر داد

جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه اعلام کرد یک کشتی خارجی و خدمه آن را در خلیج فارس توقیف کرده است

با نزدیک شدن نیروهای آمریکایی، سرنشینان قایق سعی کرده‌اند؛ بیش از ۶۰ بسته از مواد مخدر جاسازی شده را به دریا بریزد -@US5thFleet

ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا از توقیف یک شناور ماهیگیری در دریای عمان حامل ۶۴۰ کیلوگرم ماده مخدر متامفتامین خبر داد.

ارزش محموله کشف شده، ۳۹ میلیون دلار آمریکا برآورد شده است و براساس گزارش نیروی دریایی آمریکا سرنشینان شناور خود را «ایرانی» معرفی کرده‌اند.

این. خبر یک روز پس از آن اعلام می‌شود که ایران اعلام کرد یک کشتی حامل سوخت قاچاق را در خلیج فارس توقیف کرده است.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا بامداد روز پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت اعلام کرد که این شناور در آب‌های بین‌المللی بود و برابر با قوانین حقوق دریاها توقیف شده است.

به گفته نیروی دریایی آمریکا، مواد مخدر و سرنشینان شناور ماهیگیری، در توقیف نیروی دریای ایالات متحده‌ قرار دارند.

 شمار سرنشینان این کشتی ماهیگیری را ۹ تن اعلام شده است.

عکس از ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده

به گفته مقام‌های ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده، با نزدیک شدن نیروهای آمریکایی، سرنشینان قایق سعی کرده‌اند؛ بیش از ۶۰ بسته از مواد مخدر جاسازی شده در کشتی را به دریا بریزد. تمامی سرنشینان این قایق در بازداشت ایالات متحده قرار دارند و به یکی از کشورهای منطقه‌ منتقل خواهند شد.

 نیروی دریایی ایالات متحده عملیات گشت‌زنی‌های خود برای مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی در آب‌های منطقه را افزایش داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر گزارش‌ها، این شناور ماهیگیری در منطقه‌ای کشف شده است که معمولا برای قاچاق انسان، اسلحه و مواد مخدر استفاده می‌شود.

نیروی دریایی ایالات متحده با همکاری برخی از کشورهای منطقه، از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، چندین محموله قاچاق انواع مواد مخدر، از جمله هروئین، متامفتامین، قرص‌های آمفتامین، به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار کشف کرده است.

متامفتامین یک ماده محرک سیستم عصبی مرکزی به‌شمار می‌رود. این ماده در بازار سیاه با نام «شیشه» یا «کریستال» شناخته می‌شود.

بیشتر از جهان