میراث فرهنگی عربستان سعودی صنعت گردشگری این کشور را تقویت می‌کند

پروژه عظیم دروازه درعیه سالانه ۲۷ میلیون بازدیدکننده خواهد داشت

عربستان سعودی در چند سال گذشته به مرمت بافت تاریخی شهرها پرداخته است-The official account of Diriyah Gate Development Authority

عربستان سعودی از تاریخ غنی خود برای تقویت گردشگری فرهنگی سود می‌برد و به‌دنبال جذب مسافرانی است که شاید تا به حال پایشان به این کشور باز نشده است.

توسعه دروازه درعیه که در مرکز شهر تاریخی الطریف قرار دارد یکی از پروژه‌های گردشگری در عربستان سعودی است که پیش‌بینی شده است تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۲۷ میلیون بازدیدکننده را به خود جذب کند.

طلال کنسارا، مدیر ارشد مدیریت استراتژیک در اداره توسعه دروازه درعیه (DGDA)، به عرب نیوز توضیح داد که با قرار گرفتن در مرکز میراث جهانی الطریف، موطن اولین خانه خاندان آل سعود و نسختین پایتخت این کشور از سال ۱۷۴۴ تا ۱۸۱۸، پروژه عظیم دروازه درعیه سالانه ۲۷ میلیون بازدیدکننده خواهد داشت که ۷ میلیون نفر از آن‌ها از خارج از کشور خواهند بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محوطه دروازه درعیه ۱۴ میلیون متر مربع مساحت دارد که ۳.۵ میلیون متر مربع از آن به عابران پیاده اختصاص خواهد یافت. مرحله اول اجرا با کارهای زیرساختی آغاز شده است و کنسارا آن را پروژه‌ای «پیچیده» می‌داند، زیرا حفاری زیادی برای تعبیه سازه‌های حمل و نقل زیرزمینی نیاز است.

در حالی‌که تاریخ تکمیل کلی برای سال ۲۰۳۰ تعیین شده است، کنسارا توضیح داد که عناصر این پروژه سال به سال اعلام خواهند شد و تا به تاریخ تکمیل کلی برسیم «مردم این فرصت را خواهند داشت تا این پروژه را که در سه‌ماهه سوم امسال آغاز شده است از نزدیک لمس و تجربه کنند». امسال شاهد راه‌اندازی منطقه بجیری خواهیم بود که دارای ۱۹ رستوران مجلل است.


عربستان سعودی در چند سال گذشته علاوه بر اماکنی مانند درعیه، به مرمت بافت تاریخی شهرهای دیگر نیز پرداخته است. یکی از این برنامه‌ها بازسازی خانه‌های تاریخی در شهر جده است.

مقام‌های این برنامه گردشگری گفتند که از تجربه دبی چیزهای زیادی آموخته‌اند و قصد دارند به‌ویژه در مورد مدیریت این بخش با امارات متحده عربی در تماس باشند.

جام جهانی در قطر در راه است و مقام‌ها در حال طراحی امکاناتی‌اند که تماشاگران بتوانند حین تماشای مسابقات چند روزی را در ریاض یا جده تاریخی یا العلا بگذرانند و برای رسیدن به این هدف به کمک شورای همکاری خلیج فارس چشم دوخته‌اند.

بیشتر از سفر