پرویز پرستویی: روا نیست مردم از نداری و تنگ‌دستی در خیابان‌ها گلوله بخورند

«روا نیست که معلم به جای بودن در مدرسه، در خیابان‌ها از نداری، شعار من رفاه ندارم بدهد»

پرویز پرستویی در نامه‌ای خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشت: «ما فقیر نیستیم. ما ندار نیستیم. ما کشور ثروتمندی هستیم، حتی اگر تا ابد در تحریم بمانیم.» - خبر آنلاین

پرویز پرستویی، بازیگر شناخته‌شده سینمای ایران، در یک نامه‌ سرگشاده به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نسبت به وضعیت اقتصادی مردم و برخورد خشن نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با تظاهرکنندگان اعتراض کرد.

پرستوی روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت با انتشار تصویری از رهبر جمهوری اسلامی، در حساب کاربری خودش در شبکه اجتماعی اینستاگرام، نوشت: «ما فقیر نیستیم. ما ندار نیستیم. ما کشور ثروتمندی هستیم، حتی اگر تا ابد در تحریم بمانیم.»

پرستوی در بخش دیگری از نامه خود خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشت: «مردم ایران همواره پشت دولت‌های مختلف جمهوری اسلامی ایستاده‌اند و پشت آنها را خالی نکرده‌اند.» 

به نوشته پرستویی «روا نیست که معلم به جای بودن در مدرسه، در خیابان‌ها از نداری، شعار من رفاه ندارم بدهد. روا نیست مردم از نداری و تنگ‌دستی در خیابان‌ها گاز اشک‌آور و گلوله بخورند.»

به نوشته پرستویی، «مردم توان خرید مرغ و ماکارونی و روغن ندارند و سفرهایشان خالی است و شرمنده زن و بچه‌هایشان هستند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پرستویی در بخش آخر نامه خود به علی خامنه‌ای، نوشت حاضرم مرا در میدان بزرگ شهر به دار آویزند، ولی مردم ایران رفاه داشته باشند. وی از رهبر جمهوری اسلامی خواست تا «حکم رفاه ملت» را امضا کند.

از زمان شروع دور تازه اعتراض‌های خیابانی در شهرهای مختلف ایران، شماری از هنرمندان و چهره‌های ورزشی، به طور مستقیم و غیرمستقیم از این اعتراض‌ها حمایت کرده‌ و خود را در کنار مردم معرفی کرده‌اند.

شهرام ناظری، خواننده سرشناس موسیقی سنتی‌ ایران، نیز روز دوشنبه در مراسم بزرگداشتش در شهر اربیل اقلیم کردستان عراق گفت: «مردم گرسنه‌اند. این درست نیست که مردم سرشان در سطل زباله باشد و شرمنده خانواده باشند.» به گفته شهرام ناظری: «مردم آن چیزی که شایسته‌شان است را نگرفته‌اند و جوش آورده‌اند.»

اصغر فرهادی، کارگران و فیلم‌ساز ایرانی، هم که برای شرکت در جشنواره فیلم کن در فرانسه به سر می‌برد؛ روز سه‌شنبه در یک نشست مطبوعاتی، به اعتراض‌های اخیر در ایران واکنش نشان داد. به گفته فرهادی: «مردمی که گذشته پرافتخار، فرهنگ و تاریخ غنی دارند، این همه نخبه در داخل کشور و جهان و این همه ثروت منابع طبیعی دارند طاقتشان تمام شده.»

فرهادی که امسال عضو هیئت داوران جشنواره فیلم کن است گفت: «خوشحالم که عضو هیئت داوران کن هستم. اما با توجه به اتفاقاتی که این روزها در کشورم رخ می‌دهد؛ خیلی از ایرانی‌ها اصلا نمی‌توانند واقعا خوشحال باشند.»

پیشتر وریا غفوری، کاپیتان تیم فوتبال استقلال تهران، نیز در یک مصاحبه تلویزیونی با اشاره به اعتراض‌های خیابانی روزهای اخیر در ایران گفته بود: «من نمی‌دانم مسئولین شرمنده نمی‌شوند این موقعیت و وضعیت را می‌بینند؟»