جیک دنیلز اعلام کرد که همجنسگرا است؛‌ «می‌خواهم الگو باشم»

او اولین فوتبالیست مرد بریتانیایی پس از سال ۱۹۹۰ است که اعلام می‌کند همجنس‌گرا است

جیک دنیلز ۱۷ ساله به تازگی اولین بازی خود برای تیم بزرگسالان را انجام داد-Blackpool FC

جیک دنیلز، مهاجم تیم فوتبال بلک‌پول، به دهه‌ها سکوت در عرصه فوتبال مردان بریتانیا پایان داد و اعلام کرد که همجنس‌گرا است.

او اولین بازیکن در این کشور است که بعد از جاستین فاشانو در سال ۱۹۹۰، همجنس‌گرا بودن خود را فاش کرد. دنیلز ۱۷ ساله که اولین بازی خود را برای تیم بزرگسالان در این ماه انجام داد، پس از اعلام گرایش جنسی‌اش گفت که آماده است به‌عنوان یک الگو برای دیگرانی که در شرایط مشابه او قرار دارند، شناخته شود.

به گزارش گاردین، او پس از اعلام همجنسگرا بودن خود گفت: «به نظرم حالا زمان مناسبی است که خودم باشم، آزاد باشم و اعتماد به نفس داشته باشم. احساس می‌کنم که آماده‌ام تا داستانم را به دیگران بگویم. می‌خواهم مردم منِ واقعی را بشناسند.» دنیلز گفت که از شش سالگی از تمایلات جنسی خود آگاه بوده، اما به‌دلیل این که می‌خواسته رویایش را برای ورود به عرصه حرفه‌ای فوتبال دنبال کند، ناچار به سکوت بوده است.

او اعلام کرد که پس از تثبیت جایگاهش و بعد از مشورت با خانواده‌، باشگاه و چند انجمن مرتبط با افراد همجنس‌گرا تصمیم گرفته این راز زندگی‌اش را فاش کند. او اشاره کرد: «برای مدت طولانی فکر می‌کردم باید حقیقت زندگی خود را پنهان کنم زیرا می‌خواستم یک فوتبالیست حرفه‌ای بشوم. حالا در جایگاهی که می‌خواستم قرار گرفته‌ام و ازخودم پرسیدم که باید تا زمان بازنشستگی صبر کنم؟ فاش کردن گرایش جنسی‌ام کار ساده‌ای نبود زیرا هیچ فوتبالیست حرفه‌ای دیگری در فوتبال ما نبود که بخواهم از او الگو بگیرم اما می‌دانستم که اگر نتوانم خود واقعی‌ام باشم هرگز نمی‌توانم یک فوتبالیست موفق بشوم».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این فوتبالیست جوان اظهار امیدواری کرد که بتواند به دیگران شجاعت افشای گرایش جنسی‌شان را بدهد. او تاکید کرد: «من فقط ۱۷ سال دارم اما مطمئنم کسانی که پیش از این در ترس و دروغ زندگی می‌کردند با خودشان می‌گویند اگر او به اندازه کافی شجاع بوده است، ما هم می‌توانیم هویتمان را فاش کنیم». او در ادامه افزود: «در مسابقه فوتبال، پس از اعلام رسمی گرایش جنسی‌ام توانستم چهار گل به ثمر برسانم، این نشان می‌دهد که چه باری از روی شانه‌هایم برداشته شده است».

افشاگری دنیلز نقطه عطف قابل توجهی در عرصه فوتبال مردان است زیرا تاکنون تعداد کمی از فوتبالیست‌های عضو جامعه ال‌جی‌بی‌تی گرایش جنسی‌شان را آشکار کرده‌اند. سال گذشته، جاش کاوالو ۲۱ ساله از تیم آدلاید یونایتد تنها بازیکن حرفه‌ای مرد در سطح جهان شناخته شد که اعلام کرد همجنسگرا است.

پرده برداشتن این فوتبالیست از گرایش جنسی‌اش در رسانه‌های اجتماعی با حمایت گسترده‌ جامعه فوتبال مواجه شد. جرارد پیکه، مدافع بارسلونا، آنتوان گریزمان، مهاجم اتلتیکو مادرید، و جردن هندرسون، هافبک لیورپول، نمونه‌هایی از فوتبالیست‌های سرشناسی‌اند که شجاعت او را ستایش کردند. این در حالی است که شش ماه دیگر جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر برگزار می‌شود، جایی که همجنس‌گرایی غیرقانونی است و کاوالو اعلام کرد که از حضور در آن مسابقات واهمه دارد.

بیشتر از ورزش