حذف فینالیست‌های فصل گذشته اِن‌بی‌اِی

میلواکی باکس و فنیکس سانز در بازی هفتم نیمه‌نهایی کنفرانس شکست‌های سختی خوردند

بازی میلواکی باکس در مقابل بوستون سلتیکس روز ۱۵ مه با برد ۸۱-۱۰۹ سلتیکس به پایان رسید- Winslow Townson-USA TODAY Spor via Reuters

میلواکی باکس، مدافع عنوان قهرمانی اِن‌بی‌اِی (NBA)، با وجود تلاش جیانیس آنته‌تکومپو، غول یونانی‌اش، حریف بوستون سلتیکس نشد و با شکست ۸۱-۱۰۹ در بازی هفتم نیمه‌نهایی کنفرانس شرق، دستش از فینال کوتاه ماند. سلتیکس در فینال کنفرانس شرق با میامی هیت روبه‌رو می‌شود.

موثرترین بازیکن سلتیکس گرنت ویلیامز بود که ۲۷ امتیاز گرفت. او با استفاده از یارگیری نزدیک روی جیسون تیتوم فضای خوبی داشت و هفت شوت سه‌امتیازی‌اش وارد سبد شد تا رکورد بیشترین امتیاز دوران حرفه‌ای‌اش را به دست آورد.

البته ویلیامز شروع خوبی نداشت و اولین شوت‌هایش گل نشد تا مردد شود، ولی هم‌تیمی‌هایش او را برای پرتاب‌های بعدی تشویق کردند. او بعد از بازی درباره این لحظه‌ها گفت: «وقتی ۱۵ نفر به آدم می‌گویند شوت بزن، خیلی دشوار است که خلاف میل‌شان عمل کند!» میلواکی در شروع پیش افتاد، ولی سلتیک به تدریج بازی را در اختیار گرفت و در نیمه دوم برتری ۳۸ – ۶۱ را ثبت کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنته‌تکومپو در این بازی ۲۵ امتیاز گرفت و ۲۰ ریباند و ۹ اسیست داشت. طبق آمار ای‌اِس‌پی‌اِن (ESPN)، غول یونانی اولین بازیکن تاریخ اِن‌بی‌اِی است که در یک سری توانسته است بیش از ۲۰۰ امتیاز (۲۳۷)، ۱۰۰ ریباند (۱۰۳) و ۵۰ اسیست ثبت کند، ولی هیچ‌یک از این‌ها برای شکست سلتیکس کافی نبود.

او درباره نمایش ضعیف میلواکی در بازی هفتم گفت: «شوت‌هایی که معمولا داخل سبد می‌رود، گل نشد. بسکتبال همین است. گاهی می‌برید، گاهی می‌بازید. یکی برنده است، یکی بازنده. باید بتوانید با آن کنار بیایید.» او اضافه کرد: «پاهامان سنگین بود. بدن‌مان سنگین بود. از نظر ذهنی خسته بودیم.»

آنته‌تکومپو در پایان بازی تیتوم را در آغوش گرفت و در نشست خبری، برای تیم حریف آرزوی موفقیت کرد: «شکست دردناک است، ولی پدر و مادرم مرا طوری تربیت کرده‌اند که انسان خوبی باشم. من برای تیتوم و تیمش در ادامه مسیر بهترین آرزوها را دارم و امیدوارم قهرمان شوند. آن‌ها در این سری فوق‌العاده بودند.»

ساعتی بعد از این بازی، فنیکس سانز، فینالیست دیگر سال گذشته، نیز به دست دالاس ماوریکس حذف شد. در شش بازی قبلی این سری، تیم میزبان برنده شده بود و برای بازی هفتم همه منتظر برد فنیکس بودند، ولی دالاس موفق شد میزبان را با نتیجه ۹۰ – ۱۲۳ درهم بکوبد. در این بازی کاملا یک‌طرفه، دالاس با درخشش لوکا دانچیچ توانست خیلی زود در خانه سانز از میزبان فاصله بگیرد و اختلاف دو تیم در مقطعی از بازی به ۴۶ امتیاز رسید.

دانچیچ که ۳۵ امتیاز گرفت، بعد از بازی گفت: «نمی‌توانم لبخند را از روی صورتم پنهان کنم. واقعا خوشحالم. ما شایسته این برد بودیم.» 

دالاس در فینال کنفرانس شرق با گلدن‌استیت وریرز روبه‌رو می‌شود.

بیشتر از ورزش