تردید در باره میزبانی اوکراین برای یوروویژن سال آینده

طبق سنت تاریخی، حق میزبانی در سال آینده به کشوری پیشنهاد می‌شود که برنده مسابقه شود

با پایان یافتن یوروویژن ۲۰۲۲ و پیروزی اوکراین، اکنون همه نگاه‌ها به مسابقه سال آینده معطوف شده است، اما برگزارکنندگان این رویداد تصمیم‌های دشواری در مورد محل برگزاری آن پیش رو دارند.

طبق سنت تاریخی، حق میزبانی در سال آینده به کشوری پیشنهاد می‌شود که برنده مسابقه شود، اما با پیروزی گروه کالوش از اوکراین در مسابقه موسیقی یوروویژن امسال،  ممکن است این رسم سال بعد اجرا نشود و میزبانی به کشور دیگری داده شود. 

اگر چه پیروزی اوکراینی‌ها در مسابقه یوروویژن لبخند را به چهره بسیاری در این کشور آورد، واقعیت تلخ جنگ بر سر جای خود باقی است. 

تاریخ پایان تهاجم نظامی روسیه به اوکراین که تاکنون بیش از سه ماه از آغاز آن می‌گذرد، مشخص نیست و برخی کارشناسان نگرانند که شاید تا سال آینده نیز ادامه یابد.

میزبانی مسابقه‌ای به گستره یوروویژن، با چالش‌های پیچیده‌ای همچون یافتن مکانی برای برگزاری با وسعت کافی، ساخت و آماده‌سازی صحنه‌ای برای ضبط تلویزیونی، تضمین ایمنی ۴۰ هیئت بین‌المللی، و ایجاد زیرساخت برای تامین ده‌ها هزار طرفدار و کارگر همراه است.

خود  گروه کالوش درخواست‌هایی را برای میزبانی این مسابقه مطرح کرده‌ است تا با رفتن گروه‌های دیگر به کشورشان، حمایت و همدلی بین‌المللی بیشتری جلب شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از خوانندگان این گروه در مصاحبه بعد از اعلام پیروزی آنان، گفت:«مطمئنم که سال آینده از میزبانی اروپا در اوکراین یکپارچه و شاد جدید خوشحال خواهد شد.»

انتخاب شهر میزبان معمولا فرآیند دشواری است که هم مدیران یوروویژن، و هم کشور میزبان را درگیر می‌کند، و مذاکراتی فشرده برای اطمینان از برگزاری مسابقه طبق استانداردهای لازم انجام می‌شود.

این روند ممکن است ماه‌ها طول بکشد. مثلا تورین پس از یک روند طولانی، در اکتبر ۲۰۲۱ توانست میزبانی مسابقه امسال را در میان شهرهای ایتالیا به ‌دست آورد.

سازمان‌دهندگان مقرر می‌کنند که محل برگزاری باید حدود ۱۰ هزار تماشاگر را در خود جای دهد و شهر باید در نزدیکی یک فرودگاه بین‌المللی قرار داشته باشد؛ با امکان اقامت در هتل برای دو هزار نماینده و خبرنگار، و چندین هزار تماشاگر.

در زمان صلح، اوکراین با میزبانی مسابقه ۲۰۱۷ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی در کی‌یف، پایتخت کشور، توانایی خود را در برآوردن این موارد ضروری نشان داده است.

اما اگر درگیری در اوکراین تا سال آینده ادامه یابد، رئیسان اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا احتمالا در مورد ورود ستارگان هنری از سراسر قاره به شهری که در آن حملات هوایی روسیه همچنان تهدیدی بالقوه به شمار می‌رود و بسیاری از ساختمان‌ها به ویرانه تبدیل شده‌اند، محتاط خواهند بود.

حتی اگر درگیری به موقع حل شود، مقام‌های اوکراینی ممکن است اولویت استفاده از منابع را به وظیفه مهم بازسازی زیرساخت‌های کشور بدهند و شهرهای آسیب دیده را برای بازگشت میلیون‌ها غیر نظامی اوکراینی که مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند، آماده کنند.

بیشتر از جهان