مادری سه فرزندش را در یک هفته در پنجشیر به خاک سپرد

طالبان شماری از ساکنان چند روستای بازارک را بازداشت و شکنجه کردند

کرزی، شیرزی و عین‌الله سه برادری بودند که در یک هفته گذشته به‌دست طالبان کشته شدند‌ـ Twitter/ @Farhadfaramarz6

مادری سه فرزندش را در یک هفته در پنجشیر به خاک سپرد. کرزی و شیرزی دانش‌آموزان مدرسه‌ای در روستای تندخو در پنجشیر هنگامی که در حال فرار بودند به‌ دست طالبان کشته شدند.

منابع آگاه محلی به ایندیپندنت فارسی گفتند پس از آن که عین‌الله، برادر بزرگ این دانش‌آموزان، در روز نخست حمله طالبان به شهرستان دره کشته شد و طالبان بازداشت و قتل غیرنظامیان در شهرستان دره را آغاز کردند، مادرعین الله در روز ۱۸ اردیبهشت، به کرزی ۱۴ ساله و شیرزی ۱۳ ساله گفت تا به خانه خواهرشان در روستای خواجه بروند، اما طالبان در نیمه‌راه در منطقه هفت‌چشمه به آن‌ها شلیک کردند و دو برادر را کشتند. گلوله‌ها به سر و کمر کرزی و شیرزی برخورد کرده است. پیکر این دو قربانی در روز ۲۲ اردیبهشت، میان سنگ‌ها پیدا و به مادرشان سپرده شد. یک فرزند دیگر این مادر به نام مبارک شاه نیز تحت بازداشت طالبان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منابع آگاه گفتند که قتل، بازداشت و شکنجه ساکنان پنجشیر به‌دست طالبان ادامه دارد. طالبان روز پنجشنبه به روستاهای آستانه، شابه، سنگانه و ارو در شهرستان بازراک رفتند و ساکنان این روستاها را بازداشت کردند و مورد ضرب‌و‌شتم قرار دادند. آن‌‌ها جوانی را که یک پایش نیز قطع شده بود، به‌علت داشتن موتورسیکلت و جوان دیگری را که اسبش را از علفزار به خانه برمی‌گرداند، بازداشت و پس از ضرب‌و‌شتم رها کردند.

طالبان در روستای ارو در شهرستان بازارک هنگام جست‌وجوی خانه‌به‌خانه مقداری سیم‌های نایلونی ومواد منفجره‌ای پیدا کردند که معمولا برای ماهی‌گیری در رودخانه استفاده می‌شود و به این بهانه، تمامی مردان خانواده را زندانی کردند. طالبان ساکنان شهرستان بازارک را نیز تهدید کرده‌اند اگر یک گلوله از روستایی شلیک شود، تمامی ساکنان آن روستا را خواهند کشت.

منابع آگاه محلی در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی از بازداشت شماری از ساکنان پنجشیر در منطقه دالان سنگ خبر دادند. به گفته این منابع آگاه، طالبان روز جمعه یک پاسگاه ایست بازرسی در منطقه دالان سنگ، در ورودی پنجشیر ایجاد کردند و تمامی افرادی را که بین پنجشیر و کابل رفت‌وآمد می‌کنند، بررسی بایومتریک می‌کنند. بازداشت‌شدگان در آن‌جا اهل منطقه شتل‌اند.

علاوه‌بر این، ده‌ها طالب در شهرستان‌های دره، آبشار، بازارک، رخه، عنابه و شتل در مدرسه‌ها و خانه‌های مردم پاسگاه ساخته‌اند و تمامی ساکنان پنجشیر را زیر نظر دارند.

از یک هفته پیش به این سو، پنجشیر روزهای بسیار خونینی را سپری کرده است. طالبان پس از تحمل تلفات سنگین در درگیری با نیروهای جبهه مقاومت ملی، اقدام به قتل، بازداشت و شکنجه ساکنان محلی کردند. بر اساس گزارش‌ها، طالبان پول و مواد خوراکی مردم را می‌گیرند و آن‌ها در شرایط بد امنیتی و اقتصادی به سر می‌برند.

بر اساس گزارش‌ها، ۱۵۰ طالب، از جمله ملا غفار، معاون قول‌اردوی کندهار «البدر»(سپاه البدر) ، در درگیری با نیروهای جبهه مقاومت ملی در پنجشیر کشته شدند.