شرکت رسانه‌‌ای ترامپ به دنبال استخدام تهیه‌کننده است

این شرکت در آگهی دیگری نیازمندی خود را به فردی حرفه‌ای در حوزه کسب محتوا «برای نظارت بر اخذ مجوز و دریافت محتوا» اعلام کرد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا و همسرش ملانیا - Jim WATSON / AFP

شرکت رسانه‌ای دونالد ترامپ برای راه‌اندازی خدمات پخش اینترنتی جدیدش نیرو استخدام می‌کند، به امید آن که این خدمات پاسخ جناح راست به بسترهای مجازی پخش اینترنتی مانند نتفلیکس، دیزنی پلاس و هولو باشد.

گروه رسانه و فناوری ترامپ (تی‌ام‌تی‌جی) این خبر را در قالب تبلیغی اعلام کرد که روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت پخش شد و این خدمات پخش اینترنتی موسوم به تی‌ام‌تی‌جی‌پلاس را یک بستر مجازی «همه‌شمول» توصیف کرد که «انواع مختلف سرگرمی پخش می‌کند و بر آزادی بیان استوار است.»

در این بیانیه آمده که این شرکت به دنبال استخدام مدیر تولید محتوا است تا برای تی‌ام‌تی‌جی پلاس برنامه بسازد.

در این بیانیه هم‌چنین آمده است «علاوه بر رسانه اجتماعی تروث سوشال، پلتفرم تی‌ام‌تی‌جی پلاس (برای اشتراک ویدیوی درخواستی) را نیز به راه می‌اندازیم که حاوی انواع و اقسام محتوای اصیل متنی و غیرمتنی خواهد بود.»

در این آگهی، مدیر تولید محتوا را کسی معرفی کرده‌اند که «مفاهیم داخلی محتوای غیرمتنی، قسمت‌های سریال‌های کوتاه و ویژه‌ برنامه‌ها را تولید کند»، «به روندهای روز در شبکه‌ها آگاه» باشد و «از استعدادهای نوپدید و برنامه‌های غیرمتنی آینده همواره مطلع باشد.»

این شرکت در آگهی دیگری نیازمندی خود را به فردی حرفه‌ای در حوزه کسب محتوا «برای نظارت بر اخذ مجوز و دریافت محتوا» اعلام کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در متن این آگهی آمده «این فرصتی است برای فردی که می‌خواهد در فعالیت پلتفرمی جدید و واقعی برای اشتراک ویدیوی درخواستی، حضوری موثر داشته باشد.»

نامزد مطلوب برای انتصاب در این سمت باید «محتوا را برای دریافت مجوز، کسب مالکیت منبع و مذاکره بر سر حقوق پخش این رسانه اشتراک ویدیوی درخواستی، تعیین کند.»

ترامپ در اکتبر اعلام کرده بود در حال راه‌اندازی تی‌ام‌تی‌جی است.

«لیز هرینگتون»، سخنگوی ترامپ پیش‌تر گفته بود اگر در صورت تایید نهاد تنظیم مقررات، ادغام این شرکت با شرکت صوری «دیجیتال ورلد اکوزیشن» پیش برود، ارزش آن ممکن است به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برسد.

تی‌ام‌تی‌جی هم مالک شبکه پخش زنده «تی‌ام‌تی‌جی‌پلاس» است، هم مالک برنامه «تروت سوشال» که رئیس‌جمهوری سابق امیدوار بود بعدازآن که توییتر در پی شورش ۶ ژانویه پارسال در ساختمان کنگره حساب او را بست، بتواند با این رسانه اجتماعی رقابت کند.

«تروت سوشال» که در فوریه به راه افتاد و رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده راه‌اندازی آن را تلاشی برای «مقابله با غول‌های فناوری» خوانده بود، بعد از یک ‌رشته اشتباه‌های اولیه در تکاپوی آن بود که سرعتی به کار خود بدهد.

چند روز پس از آن که این رسانه اجتماعی آغاز به کار کرد، کاربران از غیرفعال بودن حساب‌هایشان شکایت داشتند و میزان دانلودهای‌ ماه آوریل آن نسبت به مارس دچار ۹۳ درصد افت شد.

طبق بیانیه چشم‌انداز شرکت تی‌ام‌تی‌جی که در سایت آن آمده است، این شرکت خوشه‌ای در پاسخ به «سوگیری‌های لیبرالی» شکل گرفته است.

در این بیانیه آمده است «اگر غول‌های فناوری بتوانند دیدگاه‌های رئیس‌جمهوری ایالات متحده را سانسور کنند، بنابراین از پس سانسور دیدگاه‌های هر کس دیگری نیز برمی‌آیند.»

در این بیانیه افزوده شده است «دونالد جی ترامپ و تی‌ام‌تی‌جی قصد دارند برای مقابله با این سوگیری لیبرالی و سانسورهای انحصاری خطرناک فناوری‌ها، یک شرکت رسانه‌ و فناوری ایجاد کنند که ریشه در رسانه‌های اجتماعی، پخش زنده دیجیتالی، زیرساخت فناوری اطلاعات و غیره داشته باشد. آونگ رسانه در سال ۲۰۲۱ انحراف خطرناک و زیادی به چپ داشت.»

«تی‌ام‌تی‌جی قصد دارد در میدان بازی تعادل ایجاد کند.»

© The Independent