رسانه‌های سوریه: دستکم پنج نفر در پی حمله موشکی اسرائیل کشته شدند

حمله موشکی بامداد روز شنبه، دوازدهمین حمله هوایی ارتش اسرائيل در خاک سوریه، از ابتدای شروع سال میلادی به شمار می‌رود

به گفته سازمان «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» جنگنده‌های ارتش اسرائيل دستکم هشت موشک به سمت یک انبار مهمات و مرکز نظامی متعلق شبه‌نظامیان وابسته ایران شلیک کردند - Reuters

رسانه‌های دولتی سوریه خبر دادند که در پی حمله موشکی بامداد روز شنبه ارتش اسرائیل به منطقه‌ای در نزدیکی شهر حما، در مرکز سوریه، دستکم پنج تن، از جمله یک غیرنظامی، کشته شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس بامداد روز شنبه ۲۴ اردیبهشت، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، نوشت پدافند هوایی این کشور شماری از موشک‌های اسرائیلی را هدف قرار داده و سرنگون کرده است.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود، به نقل از سازمان «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، نوشت جنگنده‌های ارتش اسرائيل دستکم هشت موشک به سوی یک انبار مهمات و مرکز نظامی متعلق شبه‌نظامیان وابسته ایران در منطقه مصیاف، در حومه غربی حما، شلیک کردند. 

بنابر گزارش‌های که منتشر شده است یک موشک پدافند هوایی سوریه نیز در منطقه البیره، در حومه مصیاف، سقوط کرد که منجر به آتش‌سوزی مزارع اطراف شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در فروردین ماه پیش، سازمان «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» در گزارشی اعلام کرد بعد از تهاجم روسیه به اوکراین، فعالیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه، به طور قابل ملاحظه‌ای، بیشتر شده است.

به نوشته این سازمان، طی هفته‌های گذشته، جمهوری اسلامی ایران با انتقال تسلیحات به غرب فرات و منطقه پالمیرا، در استان حمص، و نیز ایجاد اردوگاه‌های آموزشی-نظامی در نقاط مختلف سوریه حضور نظامی خود را تقویت کرده است.

هفته گذشته، بشار الاسد رئيس جمهوری سوریه، در یک سفر از پیش اعلام نشده در تهران میزان مقام‌های بلند‌‌پایه حکومت ایران، از جمله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بود.

امیکام نورکین، فرمانده پیشین نیروی هوایی اسرائیل، که به تازگی بازنشسته شده است؛ در مصاحبه‌ای با روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال گفت: در پنج سال گذشته، ارتش اسرائیل بیش از ۴۰۰ حمله هوایی در سوریه و سایر کشورهای خاورمیانه علیه ایران و متحدان آن انجام داده است.

به گزارش سازمان «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، حمله موشکی بامداد روز شنبه، دوازدهمین حمله هوایی ارتش اسرائيل در خاک سوریه، از ابتدای شروع سال میلادی جاری به شمار می‌رود.

بیشتر از جهان