نماینده مجلس: آرای کم نمایندگان مانع ریاست دوباره قالیباف نمی‌شود

سخنان برخی نمایندگان و مقام‌های حکومتی آشکار می‌کند که او در جایی بیرون از مجلس برای نشستن در جایگاه ریاست انتخاب شده است

برخی در تلاش‌اند نظر نمایندگان را برای رای به قالیباف جلب کنند‌‌ـ امین جلالی/ایرنا 

در آستانه انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس، احمد علیرضا‌بیگی، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها، گفت قالیباف بازهم رئیس مجلس می‌شود، حتی اگر آرای او کاهش پیدا کند. او به نفوذ جریانی خاص بیرون از مجلس اشاره کرد و افزود: «اساسا به‌ این‌ ترتیب نیست که رئیس از داخل مجلس تعیین شود، بلکه بر مبنای توافقاتی که بیرون از مجلس صورت می‌گیرد، آن طیفی که خودش را فاتح انتخابات ریاست جمهوری می‌داند، در حال تعیین رئیس برای مجلس است.»

احمد علیرضا‌بیگی درباره تاثیر آرای کم قالیباف در انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس گفت: «البته شاید نظر نمایندگان میزان آرای قالیباف را کاهش دهد، اما مانع از ریاست او نمی‌شود.» او در عین‌ حال خبر داد که برخی در تلاش‌اند نظر نمایندگان را برای رای به قالیباف جلب کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در هفته‌های گذشته، برخی نمایندگان افشا کردند که هیئت‌رئیسه مجلس استیضاح وزرای رئیسی را وصول نمی‌کند و مانع آن می‌شود. احمد علیرضا‌بیگی نیز به این موضوع اشاره کرد و گفت که در جریان اعتراض‌های آبان ۱۳۹۸ و لایحه بودجه ۱۴۰۰، هیئت‌رئیسه مجلس زیر بار اعلام وصول استیضاح وزرا نرفت.
این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس تاکید کرد که به‌دلیل حاشیه‌های پیرامون قالیباف و ماجرای سفر خانواده‌اش به ترکیه در انتخابات هیئت‌رئیسه به او رای نمی‌دهد.

در خبری دیگر، علی نیک‌زاد، نایب‌رئیس مجلس، در واکنش به سخنان احمد علیرضا‌بیگی، ادعای مستقل بودن مجلس را مطرح کرد و به خبرگزاری ایسنا گفت: «معتقدیم رئیس مجلس مجددا رای بالایی خواهد آورد.»

سومین انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم قرار است صبح روز چهارشنبه ۴ خرداد برگزار شود و با رای نمایندگان، ۱۲ نفر در جایگاه هیئت‌رئیسه قرار می‌گیرند و رئیس مجلس نیز مشخص می‌شود.

پس از ماجرای سفر خانواده قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی و افشای فایل صوتی مهدی طائب که حمایت خامنه‌ای از او را آشکار می‌کرد، احتمال رای نیاوردن قالیباف در انتخابات هیئت‌رئیسه مطرح شد، اما سخنان برخی نمایندگان و مقام‌های حکومتی آشکار می‌کند که او در جایی بیرون از مجلس برای نشستن در جایگاه ریاست انتخاب شده است.

سخنان اخیر محمدسعید احدیان، دستیار سیاسی و رسانه‌ای قالیباف، نیز این موضوع را اثبات می‌کند. او در جریان برگزاری نشستی موسوم به «نسل نو» به دفاع از قالیباف پرداخت و گفت قالیباف از سال ۱۳۸۴، با دستور علی خامنه‌ای، وارد سیاست شد و برای او سربازی می‌کند.

ماجراهای «سیسمونی گیت» و «سوریه گیت» در هفته‌های اخیر رسوایی‌ بیش از پیش رئیس کنونی مجلس و شهردار سابق تهران را به دنبال داشت. با این حال، محمدباقر قالیباف مدعی است انتشار عکس‌های خانواده‌اش و افشای سفر آنان به ترکیه با هدف «تخریب سیاسی» انجام شد و او بدون توجه به «تهمت‌ها» کار خود را خواهد کرد.