دونالد ترامپ جونیور: مایک پومپئو در سال ۲۰۲۴ نباید با پدرم رقابت کند

پومپئو به شایعات مبنی بر نامزدی‌اش در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۴ دامن زده است

طبق گزارش‌ها، وزیر خارجه سابق در کتابی که در ماه نوامبر از او منتشر می‌شود، درباره سال‌های حضورش در دولت ترامپ نیز نوشته است-AFP

دونالد ترامپ جونیور در مصاحبه‌ای گفت که مایک پومپئو باید «آنقدر باهوش» باشد که بداند اگر پدرش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق، بار دیگر در سال ۲۰۲۴ نامزد انتخابات شود، باید با او رقابت کند یا خیر.

ترامپ به طور رسمی اعلام نکرده است که آیا در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو شرکت می‌کند یا نه.

از ترامپ جونیور پرسیدند آیا مخالفت پمپئو با محمت اوز، نامزد مورد تایید ترامپ برای انتخابات سنای پنسیلوانیا، به این معنا است که او در سال ۲۰۲۴ با رئیس‌جمهوری سابق رقابت می‌کند؟

پسر رئیس‌جمهوری سابق جواب داد: «او آنقدر باهوش است که احتمالا می‌داند نباید یا نمی‌خواهد با دونالد ترامپ رقابت کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پمپئو اخیرا از دکتر اوز انتقاد کرده و گفته بود که درباره «گستردگی و عمق رابطه خود با دولت ترکیه» یک توضیح بدهکار است که اشاره‌ای است به رای دادن به نامزدها در سال ۲۰۱۸ در ترکیه، کشوری که او همراه با ایالات متحده آمریکا تابعیت دوگانه آن را دارد.

پومپئو به شایعات مبنی بر نامزدی‌اش در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۴ دامن زده است.

هنگامی که از او درباره نامزدی احتمالی‌اش برای ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ پرسیدند، این احتمال را رد نکرد.

پمپئو گفت:«من همیشه برای یک مبارزه خوب آماده‌ام. آمریکا به‌ شدت برایم مهم است. من و شما مدت‌های مدید است که بخشی از جنبش محافظه‌کار بوده‌ایم. هدف من این است که آن را ادامه بدهم.»

از [ترامپ] جونیور پرسیدند آیا مخالفت شدید مایک پومپئو با ترامپ در رقابت‌ انتخاباتی مجلس نمایندگان آمریکا نشانه این است که در سال ۲۰۲۴ با ترامپ رقابت می‌کند: «او آنقدر باهوش است که احتمالا بداند نباید یا نمی‌خواهد با دونالد ترامپ رقابت کند.»

(من این را تسریع نکردم)

طبق گزارش‌ها، وزیر خارجه سابق در کتابی که در ماه نوامبر از او منتشر می‌شود، درباره سال‌های حضورش در دولت ترامپ نیز نوشته است.

به گفته ناشر، این کتاب «از معاملات به عمل آمده و شخصیت‌هایی که در این مسیر با آن‌ها آشنا شده است، ارزیابی‌های صریحی» ارائه می‌کند.

پومپئو اخیرا گفت اگر رئیس‌جمهوری سابق به توییتر بازگردد «عالی» خواهد بود.

او در گفت‌وگو با فاکس نیوز گفت:«فکر می‌کنم [بازگشت ترامپ به توییتر] عالی است و خوب می‌شود او را دوباره برگردانیم. درستش این است که هر محافظه‌کاری را که کنار گذاشته یا سرنگون شده یا در محاق قرار گرفته یا واژه درستش هرچه است، برگردانیم.»

پومپئو ادامه داد: «من این را در حساب شخصی خودم دیده‌ام. باید جایی باشد که مردم نظرشان را ابراز کنند، آزادانه حرف بزنند، و درباره موضوع‌هایی که برای آمریکا مهم است، صحبت کنند و فکر می‌کنم ترامپ، رئیس‌جمهوری [سابق] و تمام کسانی که می‌خواهند آنجا باشند، باید اجازه داشته باشند به توییتر بازگردند. خوشحالم که می‌شنوم [ایلان] ماسک با در اختیار گرفتن توییتر قصد دارد چه کاری انجام بدهد.»

© The Independent

بیشتر از جهان