جوانی که در پنجشیر به کوه پناه برده بود، در اثر تشنگی جان باخت

طالبان به چهار غیرنظامی که مغازه‌دار و راننده بودند، تیراندازی کردند

شماری از ساکنان شهرستان‌های آبشار و دره استان پنجشیر، از ترس طالبان به کوه‌ها پناه بردند- ایندیپندنت فارسی

 لطف خدا، ساکن روستای «تندخو» در کوه‌های دره در اثر تشنگی جان باخت. یکی از دوستان لطف خدا می‌گوید هنگامی که طالبان، غیرنظامیان را بازداشت کردند و کشتند؛ لطف خدا فرار کرد و به کوه‌ها پناه برد. دوست لطف خدا می‌افزاید که او یک بار تماس گرفته و گفته است آب می‌خواهد و برایش آب بیاورند، اما تهدید طالبان به آنان اجازه نداد که به کمک او بروند و یک روز بعد وقتی برای پیدا کردن او رفتند، پیکر بی‌جان او را در میان سنگ‌ها پیدا کردند. جسد لطف خدا روز چهارشنبه پیدا شد.

دادخدا، ساکن شهرستان آبشار نیز از ۲۰ سال پیش مغازه‌دار بود؛ اما طالبان او را از دکانش بیرون بردند و کشتند. نزدیکان دادخدا می‌گویند کودکان، بامداد روز پنجشنبه جسد او را در منطقه «شرشره» شهرستان آبشار پیدا کردند و به مردم محل خبر دادند. به گفته نزدیکانش در ۲۰ سال گذشته او مشغول فروشندگی بود و یک زندگی عادی داشت.

منابع آگاه می‌گویند که طالبان سه نفر دیگر را نیز در همین منطقه به قتل رسانده‌اند و جسدهای آنان نیز که دو نفرشان راننده‌ بودند، در روستای «جهرعلی» پیدا شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اعضای جبهه مقاومت از ظلم طالبان بر ساکنان پنجشیر به‌ویژه ساکنان شهرستان‌های دره و آبشار خبر می‌دهند و می‌گویند در حالی‌ که مردم این مناطق با کمبود مواد خوراکی روبه‌رو شده‌اند، طالبان، مردمان محل را وادار می‌کنند که برایشان غذا تهیه کنند. به گفته اعضای این جبهه، هنگامی که طالبان به بازداشت غیرنظامیان و آزار و اذیت مردم اقدام کردند، ساکنان روستاهای دره و آبشار به کوه‌ها فرار کردند و طالبان به خانه‌های مردم رفتند و مواد خوراکی آنان را دزدیدند.

در همین حال، منابع آگاه در پنجشیر می‌گویند که طالبان روز پنجشنبه به بزرگان شهرستان‌های دره و آبشار گفته‌اند که اگر تعهد بدهند از این مناطق هیچ گلوله‌ای به سوی طالبان شلیک نشود، افرادشان را از روستاها بیرون خواهند برد.

پنجشیر در هفته جاری شاهد رویدادهای خونینی بود، جمعه‌شب گذشته نیروهای جبهه مقاومت با طالبان در این استان درگیر شدند و تلفات سختی به طالبان وارد شد. پس از این درگیری، طالبان برای انتقام‌گیری از جبهه مقاومت ملی، شماری از غیرنظامیان را بازداشت و گلوله‌باران کردند.

صدها عضو مسلح طالبان نیز برای دستگیری نیروهای جبهه مقاومت به پنجشیر رفتند؛ اما سخنگوی این جبهه از تلفات سنگین طالبان در این درگیری‌ها خبر داد و گفت حدود ۲۰ نفر از گروه طالبان در درگیری با نیروهای جبهه مقاومت در مناطق شتل و رخه کشته شدند. طالبان‌ جسدهای سربازانشان را‌، با بالگرد از پنجشیر بیرون برده‌اند.