فصل بدون جام برای یوونتوس

قدرت سنتی فوتبال ایتالیا از رقیبانش جا مانده است

جشن قهرمانی اینتر با پیروزی ۴ بر ۲ در برابر یوونتوس-  REUTERS/Alberto Lingria 

فینال جام حذفی ایتالیا آخرین فرصت برای یوونتوس بود تا فصل را بدون جام به پایان نبرد. برای یووه که در لیگ ایتالیا چهارم است و در لیگ قهرمانان به دست ویارئال حذف شد، پیروزی در فینال جام حذفی می‌توانست نشانه‌ای باشد که تحولات آلگری در مسیر درستی پیش می‌رود و آنها به زودی می‌توانند به قدرت اول فوتبال ایتالیا تبدیل شوند. با این حال آنها یک بار دیگر نتوانستند مقابل اینتر مقاومت کنند و در پایان وقت‌های اضافه تن به شکست ۲-۴ دادند.

اینتر در آخرین جدال دو تیم در زمین یوونتوس به برتری یک بر صفر رسید تا میزبان را کاملا از کورس قهرمانی سری آ (A) خارج کند. پیش از آن هم اینتر موفق شده بود سوپرجام ایتالیا را از یوونتوس ببرد. در فینال جام حذفی هرچند یوونتوس با دو گل متوالی شروع نیمه دوم پیش افتاد و برتری دو بر یک را تا دقیقه ۸۰ حفظ کرد، ولی اینتر به لطف تعویض‌های مانچینی به بازی برگشت و به یک برد پرگل رسید.

آلگری که به دلیل درگیری کنار نیمکت از زمین اخراج شده بود، بعد از بازی به ضعف تیمش اعتراف کرد و گفت: «باید به اینتر تبریک بگوییم. ما امسال حتی یک جام هم نبردیم و باید این خشم را برای فصل بعد حفظ کنیم تا بتوانیم به مسیر قهرمانی برگردیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از قهرمانی فصل قبل اینتر در لیگ ایتالیا، یوونتوس ۹ سال متوالی فاتح اسکودتو شده بود. آلگری پیش از بازی با اشاره به نزول جایگاه یوونتوس گفته بود که جام حذفی معمولا برای یوونتوس حکم گیلاس روی کیک را داشت، ولی این بار حکم تمام کیک را دارد.

او بعد از بازی درباره این شکست گفت: «از این تجربیات درس می‌گیریم. ما در سری نتوانستیم اینتر را ببریم و ناراحت‌کننده است که این بار هم نتوانستیم انتقام بگیریم. اتفاقات گاهی به زیان شما و گاهی به نفع شماست.»

آخرین بار در فصل ۱۱-۲۰۱۰ با هدایت جی‌جی دل‌نری بود که یوونتوس فصل را بدون جام به پایان برد. بیانکونری بعد از آن با آمدن کونته روی دور قهرمانی افتاد و آلگری (۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹) و مائوریتزیو ساری (برای یک فصل) این مسیر را ادامه دادند، ولی فصل گذشته پیرلو در رقابت قهرمانی لیگ تسلیم کونته شد که به اردوی اینتر رقیب رفته بود.

بازگشت آلگری در فصل جاری هم نتوانست دوای درد یوونتوس شود و به نظر می‌رسد که این تیم برای فصل آینده یه خانه‌تکانی اساسی در پیش داشته باشد. قرارداد دیبالا، ستاره آرژانتینی تمدید نشد و کیه‌لینی با سابقه ۱۷ فصل حضور در یوونتوس بعد از فینال جام حذفی خبر داد که در پایان فصل جدا می‌شود. البته ماموریت آلگری برای بازگشت به قله فوتبال ایتالیا با اوج‌گیری میلان و اینتر و حضور رقیبانی مثل ناپولی و رم آسان نیست.

بیشتر از فوتبال