پول، شهرت یا توجه: هالیوودی‌ها چرا جنجال بر پا می کنند؟

سال ۲۰۲۲ به سرعت تبدیل به سالی شده که رازهای مگو  به طور داوطلبانه برملا می شود

وکلای دپ بر این باورند که ادعای هرد باعث شده است که موکل آن‌ها شانس بازی در فیلم «دزدان دریایی کارائیب ۶» را از دست بدهد-Jim LO SCALZO / POOL / AFP

دوران تسویه‌حساب به صورت خصوصی و پشت درهای بسته با حضور وکلایی که حتی یک کلمه به رسانه ها اطلاعات  بروز نمی‌دادند، در هالیوود گذشته است.

پیش‌تر ستاره‌ها با پشتوانه قدرت استودیوهای هالیوود و تبلیغات‌چی‌های قدرتمند، افرادی را در اختیار داشتند که شایعات را خنثی کنند،  عکس های جنجالی پاپاراتزی‌ها را با پول بخرند و هر کسی را که ممکن بود وجهه‌ عمومی آنها را تهدید کند به محوی ساکت کنند.  با این حال، در عصر رسانه‌های اجتماعی رازهای بسیار کمی وجود دارد.

 شاید تحت تاثیر تمایل بیش از حد «نسل زی»  (Gen Z - متولدان ۲۰۱۲-۱۹۹۷) به نشر و به اشتراک گذاشتن «آنلاین» تمام جنبه‌های زندگی خود، چهره‌های مشهور و محبوب نیز دیگر از علنی کردن ماجراهای خود شرمی ندارند.

پایان بازی هر چه باشد، سال ۲۰۲۲ به سرعت تبدیل به سالی شده که رازهای مگو  به طور داوطلبانه برملا می شود.

در اینجا به شش ماجرای جنجالی عمومی شده از زندگی چهره‌های مشهور و محبوب می‌پردازیم و اینکه آیا می‌شد آن‌ها را پشت درهای بسته حل و فصل کرد، یا نه.

دادگاه جانی دپ و امبر هرد

دادگاه در حال برگزاری بین زوج سابق، جانی دپ و امبر هرد، زمانی آغاز شد که دپ با اتهام افترا، از همسر سابقش شکایت کرد. این شکایت پس از آن مطرح شد که هرد مقاله‌ای برای واشنگتن‌پست نوشت و از خود به عنوان «شخصیت عمومی نماینده آزار خانگی» یاد کرد.

هرد با این دعوی که وکیل سابق دپ با انتشار بیانیه‌ای مبنی بر صحت نداشتن ادعاهای او در مورد آزار و سوء‌رفتار، او را بدنام کرده و به او افترا زده است، متقابلا از دپ شکایت کرده است.

آیا می‌شد این موضوع را خصوصی حل کرد؟ با توجه به میزان تنفر موجود بین زوج سابق و مقدار هنگفت پولی که در میان است، خیر.

وکلای دپ بر این باورند که ادعای هرد باعث شده است که موکل آن‌ها شانس بازی در فیلم «دزدان دریایی کارائیب ۶» و میلیون‌ها دلار درآمد را از دست بدهد. دپ از هرد پنجاه میلیون دلار غرامت خواسته است که حتی اگر در دادگاه برنده شود، آن را دریافت نخواهد کرد، چون هرد چنین پولی ندارد.

اولیویا وایلد و اسناد حضانت فرزندانش 

الیویا وایلد، بازیگری که اکنون به کارگردانی روی آورده است، در حالی که روی صحنه بود و فیلم جدیدش را به نام «نگران نباش عزیزم» معرفی می‌کرد، اسناد حضانت فرزندانش را از سوی جیسون سودیکیس، شریک سابق زندگی‌ا‌ش، که او نیز بازیگر است، دریافت کرد.

 اسنادی که یک مامور رسمی به او تحویل داد، حاوی اطلاعاتی در مورد حضانت دو فرزند زوج سابق، اوتیس هشت ساله و دیزی پنج ساله بود.

 این حرکت بلافاصله به انتقاد گسترده از نحوه تحویل این اسناد به اولیویا وایلد انجامید و باعث شد که سودیکیس شتاب‌زده بیانیه‌ای مبنی بر اینکه هرگز نحوه ارائه آن اوراق را تایید نکرده بوده است و نمی‌پذیرد، منتشر کند.

آیا می‌شد این موضوع را خصوصی حل کرد؟ ماموران تحویل این گونه اسناد جویای فرصت‌‌‌‌اند و می‌توانند اسناد را در هر زمانی تحویل دهند؛ بنابراین بله، این کار را می‌شد در یک محیط خصوصی‌تر انجام داد.

ماجرای جنجال خانوادگی بریتنی اسپیرز

اگرچه تحت قیمومت بودن بریتنی اسپیرز در نوامبر گذشته پس از ۱۳ سال به پایان رسید، او از بازگو کردن رخدادهای آن سال‌ها برای طرفدارانش و جهانیان دست نمی‌کشد.

 بریتنی همچنین در مورد تاثیر آسیب‌زایی که تحت قیمومت بودن (که عملا کنترل زندگی عمومی و خصوصی این ستاره را به پدرش واگذار کرده بود) روی او گذاشته، بسیار صادق است. بریتنی به دلیل تحت قیمومت بودن، به رغم اینکه می‌خواست با نامزدش، سام اصغری، بچه‌دار شود، مجبور به کنترل بارداری شده بود.

آیا می‌شد این موضوع را خصوصی حل کرد؟ مانند هر ماجرای خانوادگی دیگری، بله، این ماجرا هم می‌توانست پشت درهای بسته حل‌و‌فصل شود.

 با این حال، نخستین بار پس از مدت‌ها، اکنون اسپیرز این فرصت را دارد که آزادانه در مورد تجربه‌های خود در دوران تحت قیمومت بودنش صحبت کند و او به درستی به دلیل صداقتش تحسین می‌شود.

 کارداشیان‌ها در مقابل بلک چاینا

 رقیب دادگاه دپ/هرد به دلیل حجم گسترده اطلاعاتی که در اختیار عموم گذاشته است، شکایت بلک چاینا علیه کیم کارداشیان، کریس جنر، کلویی کارداشیان، و کایلی جنر است که حجم زیادی از اخبار منفی نیز با خود داشته است.

چاینا ادعا می‌کند که این چهار زن داستان‌های دروغینی از آزار و سوء رفتار او پخش می‌کنند تا حرفه تلویزیونی او را تخریب کنند

راب کارداشیان برادر چهره های معروف صنعت سرگرمی در دادگاه شهادت داد که نامزد سابقش گلوی او را فشرده و دو بار اسلحه روی پیشانی‌اش گذاشته است. چاینا مدعی است که این خانواده مشهور با توسل به «افترا، مداخله عمدی در قرارداد، و مداخله عمدی در مزایای مالی آینده» چشم‌انداز شغلی او را تخریب کرده‌اند.

آیا می شد این را مسئله را خصوصی و دور از توجه عموم حل کرد؟ با توجه به خصومت بین دو طرف، بعید به نظر می‌رسد که بدون وکلا توافقی حاصل شود.

سیلی ویل اسمیت به کریس راک

پس از اینکه کریس راک کمدین که در اسکار روی صحنه بود تا نامزدهای بهترین فیلم مستند را معرفی کند، درباره سر تراشیده جیدا پینکت اسمیت شوخی کرد، ویل اسمیت روی صحنه رفت و به صورت راک سیلی زد، و سپس دو بار از روی صندلی خود خطاب به او فریاد زد «نام همسرم را از دهان کثیفت بیرون نگه دار».

 فریادهای مکرر اسمیت و شوکه شدن راک، به تماشاگران و بینندگان هشدار داد که این لحظه واقعی و بدون هماهنگی قبلی بوده است. هنوز مشخص نیست که پس از این ماجرا آیا از اسمیت خواسته شده بوده است که مراسم را ترک کند یا نه، اما او اسکار بهترین بازیگر مرد را برای فیلم شاه ریچارد دریافت کرد.

 آیا می‌شد این موضوع را خصوصی حل کرد؟ صد در صد بله.

اسمیت با بیش از سه دهه حضور در انظار عمومی، باید می‌دانست که در شبی که مطمئنا اسکار می‌گیرد، از یک شوخی نه‌چندان خوب نباید اینقدر برافروخته شود و واکنش نشان دهد. خیلی بهتر می‌بود که بعد از اتمام برنامه، با راک صحبت می‌کرد.

تهدید‌های کانیه وست علیه پیت دیویدسن 

 در حالی که تهدید شدن از سوی کانیه وست به آیین و رسمی برای هر چهره مشهور و محبوبی بدل شده است، وست پا فراتر گذاشت و لفاظی خود را علیه پیت دیویدسون، ستاره SNL، به چیزی که بسیاری آن را تهدید به مرگ می‌دانند، افزایش داد.

 پس از اینکه کیم کارداشیان، همسر سابق وست، در اکتبر سال گذشته با دیویدسون رابطه برقرار کرد، خواننده رپ علنا برای کوبیدن دیویدسون از کیم خواست تا بخت دیگری برای بازسازی ازدواج‌شان در نظر گیرد.

 در ماه مارس وست موزیک-ویدیویی برای تک‌ترانه خود، Eazy، منتشر کرد که در آن نسخه‌ای کارتونی از خودش، چهره‌ای شبیه به دیویدسن را می‌دزدد و سر از بدنش جدا می‌کند.

آیا می‌شد این موضوع را خصوصی حل کرد؟ متن پیام‌های فاش‌شده نشان می‌دهد که کارداشیان و دیویدسن هر دو به همین منظور، خصوصی با وست تماس گرفته‌اند.

دیویدسون در یکی از پیام‌های فاش‌شده به خواننده رپ گفته است: «من هرگز بر سر راه فرزندان شما قرار نمی‌گیرم.» اما به نظر می‌رسد که وست تمایلی به مصالحه و گفت‌وگو نداشته است.

بیشتر از زندگی