کشف محفظه‌ مدفون در قصر متروکه لهستانی و احتمال یافتن گنج‌های پنهان آلمان نازی

ناظران ارزش طلاهای مدفون در روستای مینکوفسکیِ لهستان را معادل ۲۰۰ میلیون پوند تخمین می‌زنند

تصویری از قصر هنرستان موسیقی متروکه در روستای مینکوفسکی در جنوب لهستان -- منبع : Silesian Bridge Foundation

به گزارش روزنامه دیلی‌میل، گروهی که مدت‌ها در پی یافتن طلاهای متعلق به حکومت آلمان نازی بودند، در جریان حفاری‌ها محفظه‌ای فلزی پیدا کرده‌اند، که به باور این گروه، می‌تواند حاوی طلاهای غارت شده به وسیله حکومت هیتلر در دوران جنگ جهانی دوم باشد.

این محفظه فلزی، که در عمق سه متری زمین پیدا شده است، یک متر در یک‌ متر‌ و نیم طول دارد و قطر آن نیز حدود ۵۰ سانتی‌متر گزارش شده است. به گزارش این روزنامه بریتانیایی، کاوشگران شیء مورد نظر را در یک هنرستان‌ موسیقی متروکه واقع در روستای مینکوفسکی واقع در جنوب لهستان پیدا کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیروهای ا‌س‌اس، در زمان جنگ جهانی دوم و اشغال لهستان از سوی آلمان نازی، این مکان را به روسپی‌خانه تبدیل کرده بودند. با این‌حال گروه کاوشگران، که جستجوی خود در این منطقه را از ماه مه سال ۲۰۲۱ آغاز کرده‌اند، تخمین می‌زنند که در کنار باقی اشیای قیمتی موجود در این مکان، احتمال دارد ۱۰ تن طلا در زمین هنرستان روستای مینکوفسکی دفن شده باشد.

ناظران بر این باورند که غارت گنجینه‌های موجود در این منطقه در روزهای پایانی جنگ دوم جهانی و به دستور هاینریش هیملر، فرمانده نیروهای اس‌اس، صورت گرفته است. برخی گمانه‌زنی‌ها بر این است که نیت هیملر از این کار مخفی کردن پولی هنگفت به‌ منظور بنیان‌گذاری حکومت رایش چهارم بوده است.

آدولف هیتلر پس از به قدرت رسیدن در سال ۱۹۳۳ حکومت آلمان را با عنوان رایش سوم خطاب می‌کرد؛‌ این نظام پس از شکست از نیروهای متفقین در سال ۱۹۴۵، سقوط کرد.

بر اساس گفته‌های گروه کاوشگران، ارزش طلاها و گنجینه‌های موجود در زمین‌های کاخ واقع در روستای مینکوفسکی نزدیک به ۲۰۰ میلیون پوند تخمین زده می‌شود.

بیشتر از جهان