ایلان ماسک:‌ منع توییتر علیه عضویت دونالد ترامپ را لغو می‌کنم

ماسک اخراج ترامپ از توییتر را «بلاهت محض و از نظر اخلاقی اشتباه» توصیف کرد

دونالد ترامپ قبلا گفته بود که قصد بازگشت به توییتر را ندارد -AFP

ایلان ماسک مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا، روز سه‌شنبه ۱۰ مه، ‌گفت که اگر نقشه‌اش برای خرید توییتر طبق برنامه پیش برود، ممنوعیت دائمی توییتر بر حضور دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق آمریکا در شبکه توییتر را لغو خواهد کرد.

ماسک که می‌گوید طرفدار آزادی بیان است اخیرا پیشنهاد کرد که حاضر است برای خرید شبکه اجتماعی توییتر ۴۴ میلیارد دلار پرداخت کند.

ماسک طی سخنانی که در کنفرانس مجازی آینده اتومبیل به میزبانی فایننشال‌تایمز ایراد کرد، گفت که تصمیم به منع حضور ترامپ در توییتر، صدای رییس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا را ساکت نکرد، بلکه تنها باعث شد که دیدگاه‌های او در میان افرادی که از نظر سیاسی راست‌گرا هستند تقویت شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماسک اخراج ترامپ از توییتر را «بلاهت محض و از نظر اخلاقی اشتباه» توصیف کرد.

حساب کاربری دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق آمریکا، در توییتر اندکی پس از ناآرامی‌های روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ در مقابل کنگره آمریکا در واشنگتن تعلیق شد.

توییتر درباره اقدام خود در لغو حساب کاربری ترامپ گفت که به دلیل «خطر افزایش خشونت‌ها» چنین تصمیمی گرفته است.

ایلان ماسک گفت: «این تصمیم اشتباه بود زیرا بخش بزرگی از کشور را گریزان کرد و در نهایت نیز نتوانست صدای دونالد ترامپ را خاموش کند.» او گفت که منع دائمی کاربران را لغو خواهد کرد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، روز سه‌شنبه در این خصوص گفت: «تصمیم درباره این که چه کسی در پلتفرم یک شرکت خصوصی باشد یا نباشد، با آن شرکت است. اما به طور کلی، ما نیز تلاش می‌کنیم تا آزادی بیان حتما در سراسر کشور محافظت شود و این که این پلفترم‌ها به عنوان جایگاهی برای انتشار اطلاعات غلط مورد استفاده قرار نگیرند.»

ساکی گفت که در گذشته شاهد انتشار اخبار جعلی در توییتر و فیسبوک بوده‌ایم. او گفت:‌ «رییس‌جمهور معتقد است که بند ۲۳۰ قانون هنوز جای کار دارد، و این کار در جهت منافع هر دو حزب است.»

بند ۲۳۰ بخشی از قانون ۱۹۹۶ است که شرکت‌های اینترنتی را در قبال محتوایی که طرف سوم روی آن شبکه‌ها انتشار می‌دهد، و همچنین حفاظت از تصمیم‌های شرکت برای تعیین محتوای خود، مصون می‌دارد.»

دونالد ترامپ قبلا گفته بود که قصد بازگشت به توییتر را ندارد، حتی اگر حساب کاربری‌اش احیا شود. او ماه گذشته به شبکه خبری فاکس گفت ترجیح می‌دهد روی شبکه اجتماعی خود موسوم به «تروث سوشال» تمرکز کند.

بیشتر از جهان