تاج‌گذاری آلکاراز در مادرید

خط و نشان تنیس‌باز ۱۹ ساله اسپانیایی با بردن از بزرگانی مثل نادال و جوکوویچ در مسترز مادرید برای قهرمانی در اوپن فرانسه

آلکاراز که چند روز پیش ۱۹ سالگی‌اش را جشن گرفت، به جوان‌ترین قهرمان تاریخ مسترز مادرید تبدیل شد- REUTERS/Juan Medina

مسترز مادرید فرصتی بود تا نام کارلوس آلکاراز در جایگاه پدیده جدید و شاید پادشاه آینده تنیس جهان، یک بار دیگر مطرح شود. او یکشنبه‌‌شب آلکساندر زورف را شکست داد، ولی درخشش بزرگ تنیس‌باز جوان اسپانیایی در مراحل یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی بود که توانست به ترتیب در برابر رافائل نادال و نواک جوکوویچ، دو اسطوره تنیس، برنده شود. 

آلکاراز پس از اینکه در فینال از حریف آلمانی‌اش ۳-۶ و ۱-۶ برد، گفت: «سال گذشته برای اولین بار بازی مقابل بهترین بازیکنان جهان در مسترز هزارامتیازی را تجربه می‌کردم و چیزهای زیادی آموختم. این بار شرایط متفاوت بود و با چنان اعتمادی به زمین می‌رفتم که گویی می‌توانم در هر لحظه برنده شوم.»

آلکاراز که چند روز پیش ۱۹ سالگی‌اش را جشن گرفت، به جوان‌ترین قهرمان تاریخ مسترز مادرید تبدیل شد. او همچنین دومین بازیکن جوان بعد از رافائل نادال در سال ۲۰۰۵ است که موفق به قهرمانی در دو مسترز هزارامتیازی می‌شود. 

تنیس‌باز جوان اسپانیایی گفت: «بردن از چنین بازیکنانی حس خیلی خوبی دارد. من توانستم در برابر دو بازیکن برتر تاریخ و نیز زورف، مرد شماره سه جهان، برنده شوم. می‌توانم بگویم که این بهترین هفته عمر من بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آلکاراز آمادگی جسمانی خیلی خوبی دارد و توانسته است در هفت بازی متوالی مقابل ده تنیس‌باز برتر جهان به پیروزی برسد. مسترز مادرید، چهارمین قهرمانی این فصل پدیده اسپانیایی است. او با ۲۸ برد، یک برد بیشتر از سیتسیپاس، بیشترین برد را در فصل جاری تنیس دارد.

زورف مدافع عنوان قهرمانی این تورنمنت بود، ولی مقابل آلکاراز بختی نداشت. او پس از بازی خطاب به رقیبش گفت: «در حال حاضر بهترین بازیکن جهانی.» او سپس به شوخی افزود: «هرچند هنوز پنج سال داری، می‌توانی ما را شکست بدهی. برای تنیس خیلی خوب است که چنین فوق‌ستاره جدیدی دارد و می‌تواند گرنداسلم‌های زیادی ببرد؛ کسی که شماره یک جهان خواهد شد و می‌تواند بارها اینجا قهرمان شود.»

آلکاراز در شروع فصل موفق شد مسترز هزارامتیازی میامی را ببرد. او همچنین در تورنمنت‌های ریو دو ژانیرو و بارسلونا هم به قهرمانی رسید. سه شکست این فصل آلکاراز مقابل سباستین کوردا در مونته‌کارلو، نادال در ایندین‌ولز، و برتنی در اوپن استرالیا بوده است.

آلکاراز با وجود بازی سه سته مقابل نادال و جوکوویچ، در فینال هم با انرژی بالایی بازی کرد و مقابل زورف حتی یک «برک‌پوینت» هم به حریف نداد. آلکاراز گفت: «من ۱۹ ساله‌ام و فکر می‌کنم به این دلیل است که می‌توانم بازی‌های طولانی متوالی انجام بدهم. حس می‌کنم آمادگی بدنی‌ام خیلی خوب است.»

او درباره لذت بردن در مادرید، شهری که تماشای تنیس را از آنجا شروع کرده است، گفت: «دیدن قهرمانی‌های نادال در اینجا به من توان زیادی می‌داد تا به سختی تمرین کنم و به اینجا برسم. این برایم لحظه فوق‌العاده‌ای است.» 

او در پایان گفت: «فکر می‌کنم حالا آماده‌ام تا قهرمان گرنداسلم شوم.» 

چیزی به شروع اوپن فرانسه نمانده است و آلکارز روی خاک رس رولان‌گاروس، باید دوباره با بزرگانی مثل نادال و جوکوویچ مبارزه کند.

بیشتر از تنيس