کره جنوبی: موشک بالستیک احتمالا از زیردریایی کره شمالی شلیک شده است 

وزیر دفاع ژاپن: پیشرفت کره شمالی در فناوری مرتبط با موشک‌های هسته‌ای و پرتاب‌های مکرر موشک‌های بالستیک، منطقه را تهدید می‌کند

به‌نظر می‌رسد رژیم کیم جونگ اون در حال آماده‌سازی یک آزمایش کلاهک هسته‌ای تاکتیکی است - STR / KCNA VIA KNS / AFP

مقام‌های کره جنوبی خبر دادند که پیونگ یانگ یک موشک بالستیک از زیردریایی شلیک کرده است.

بنا بر اعلام کره جنوبی، کره شمالی روز شنبه هفدهم اردیبهشت (۷ می) یک موشک بالستیک از یک زیردریایی خود به سمت این کشور شلیک کرد. 

به گزارش رویترز، ارتش کره جنوبی با ارائه جزییاتی در باره این پرتاب اعلام کرد که کره شمالی از نزدیکی سینپو، جایی که این کشور زیردریایی‌ها و تجهیزاتی برای شلیک آزمایشی را نگهداری می‌کند، موشک بالستیک زیردریایی (SLBM) را به سمت دریا در سواحل شرقی شلیک کرد.

در همین زمینه ژاپن نیز خبر داد که این پرتابه یک موشک بالستیک کوتاه‌برد بوده است. نوبو کیشی، وزیر دفاع ژاپن در گفتگو با خبرنگاران گفت: «پیشرفت اخیر کره شمالی در فناوری مرتبط با موشک‌های هسته‌ای و پرتاب‌های مکرر موشک‌های بالستیک، منطقه و جامعه بین‌المللی را تهدید می‌کند.»

او با بیان اینکه چنین وضعیتی غیرقابل قبول است، افزود که ژاپن با همکاری نزدیک با ایالات متحده، کره جنوبی و سایر متحدان، به تقویت شدید قابلیت‌های دفاعی خود برای محافظت از شهروندانش در برابر چنین تهدیدات امنیتی ادامه خواهد داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیشی پیش‌بینی کرد که ممکن است کره شمالی آماده‌سازی آزمایش هسته‌ای را در اوایل ماه جاری تکمیل کند و اقدامات تحریک‌آمیز بیشتری در آینده نزدیک انجام دهد.

این پرتاب در آستانه مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری کره جنوبی انجام گرفته است، شخصی که قول داده موضع سختی علیه پیونگ یانگ اتخاذ کند. مراسم تحلیف یون سوک یول به عنوان رئیس جمهوری کره جنوبی روز سه‌شنبه برگزار می‌شود. همچنین او قرار است نشستی با جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در سئول در پایان همین ماه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، پارک جی وون، رئیس سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی گفت که کره شمالی ممکن است در فاصله برگزاری مراسم تحلیف و دیدار بایدن آزمایش هسته‌ای انجام دهد.

تحلیلگران و مقامات کره جنوبی و ایالات متحده می‌گویند که به‌نظر می‌رسد کیم جونگ اون در حال آماده‌سازی یک آزمایش کلاهک هسته‌ای تاکتیکی است. آنها می‌گویند کره شمالی در حال بازسازی تونل شماره سه در سایت ساحل شرقی این کشور است. این منطقه قبل از بسته شدن در سال ۲۰۱۸ در بحبوحه مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با واشنگتن و سئول، برای انفجارهای هسته‌ای زیرزمینی استفاده می‌شد. 

ماه گذشته، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی خبر داد که به توسعه زرادخانه هسته‌ای کشورش سرعت می‌بخشد. این در حالی است که در ماه اکتبر نیز این کشور یک موشک بالستیک جدید و کوچک‌تر را از یک زیردریایی آزمایش کرده بود، اقدامی که به گفته تحلیلگران می‌تواند با هدف ساخت سریع‌تر یک زیردریایی موشکی عملیاتی باشد.

بیشتر از جهان