بهنام موسیوند در بیمارستان به اعتصاب غذای خود پایان داد

دوستان این زندانی سیاسی اعلام کرده بودند جان او در «خطر جدی» است

بهنام موسیوند در بهمن ۱۳۹۶ بازداشت شد و به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به شش سال حبس تعزیری محکوم شد‌ـ فیسبوک shabnamsamiei

بهنام موسیوند، زندانی سیاسی، پس از گذشت ۱۶ روز و در پی وخامت حال، در بیمارستان طالقانی تهران به اعتصاب غذایش پایان داد. او شامگاه روز پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت در پیامی اعلام کرد که در پاسخ به درخواست خانواده‌اش، خانواده‌های داغدار این سال‌ها و کانون نویسندگان ایران به اعتصاب غذای خود پایان می‌دهد.

این فعال مدنی روز ۳۰ فروردین در اعتراض به برخورد خشونت‌آمیز ماموران و شرایط زندان، اعتصاب غذا کرد و در هشتمین روز اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد.

برخی دوستان و نزدیکان بهنام موسیوند روز پنجشنبه در توییت‌هایی از وخامت حال او خبر دادند. آتنا دائمی، زندانی سیاسی پیشین، در توییتی نوشت جان بهنام موسیوند در «خطر جدی» است و آرش صادقی، دیگر زندانی سیاسی پیشین، نیز با انتقاد از وضعیت موسیوند در بیمارستان هشدار داد: «در صورت ادامه این شرایط در روزهای آینده باید منتظر خبرهای ناگواری باشیم.»

موسیوند حالا با گذشت ۱۶ روز به اعتصاب غذایش پایان داده است، اما نگرانی‌ها در مورد سلامتی‌اش همچنان ادامه دارد به‌خصوص اینکه او پیش از اعتصاب غذا هم به بیماری‌های پروستات و کلیه مبتلا بود.

بهنام موسیوند در پیامی که در صفحه شخصی آتنا دائمی در توییتر منتشر شد، اعلام کرد: «در پاسخ به امر همه عزیزان و نگرانی‌های دلسوزانه همه عزیزان و دوستان به‌ویژه خانواده‌های داغدار همه این سال‌ها، فعالان همفکر و غیرهمفکر، کانون شریف نویسندگان و خانواده رنج‌کشیده‌ام برای طی مراحل درمان که به مرحله خطرناکی رسیده است، امر شما را اطاعت و به اعتصاب خود پایان دادم تا به قول شما عزیزان مقاومت را در میدان‌های دیگر ادامه دهیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، روز پنجشنبه از قول یک منبع نزدیک به موسیوند نوشت: «بهنام وزن زیادی از دست داده است و به‌سختی صحبت می‌کند. دل‌درد و حالت تهوع دارد و برای تسکین درد به او مرفین تزریق می‌کنند. با وجود تمام این شرایط از ملاقات محروم است و خانواده‌اش که تمام مدت در بیمارستان حضور دارند حتی اجازه چند دقیقه ملاقات هم ندارند.»

به گفته این منبع آگاه، هیچ‌یک از مسئولان زندان و دادستانی با بهنام موسیوند ملاقات نکرده‌اند و پاسخ خانواده او را هم نمی‌دهند.

بهنام موسیوند در بهمن ۱۳۹۶ در منزل خود بازداشت شد و شهریور ۱۳۹۸، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمد مقیسه او را به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به شش سال حبس تعزیری محکوم کرد.

هفته گذشته، کانون نویسندگان ایران، کانون صنفی معلمان، اتحادیه‌های کارگری و شماری از کنشگران سیاسی و مدنی در بیانیه‌ای وضعیت جسمانی بهنام موسیوند را در پی اعتصاب غذا «بحرانی» توصیف کرده بودند و خواستار رسیدگی به وضعیت او شدند.

کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای جداگانه نیز نوشت: «‌آنچه بر بهنام موسیوند می‌رود، بارها در زندان‌های ایران تکرار شده است.»

پیش‌تر سازمان عفو بین‌الملل نیز با هشدار درباره وضعیت این زندانی سیاسی خواستار «آزادی بدون قید و شرط» او شده بود.