سه کشته و چهار مجروح در حمله مهاجم مسلح به قمه در نزدیکی تل‌آویو

در حمله شامگاه پنجشنبه چهار نفر مجروح شده‌اند که حال سه نفر از آنان وخیم اعلام شده است

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت حمله را بر عهده نگرفته -AHMAD GHARABLI / AFP

 منابع اسرائیلی می‌گویند حمله دو مرد مسلح به قمه و سلاح گرم به عابران در یک پارک محلی در شهر العاد در نزدیکی تل‌آویو، جان دست‌کم سه شهروند این کشور را گرفت.

در حمله شامگاه پنجشنبه چهار نفر مجروح شده‌اند که حال سه نفر از آنان وخیم اعلام شده است. پلیس می‌گوید مهاجمان پس از حمله با اتومبیل فرار کردند.

ویدئوهایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد که آمبولانس و ماموران پلیس در محل حمله حضور یافته‌اند. رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند که نخست‌وزیر آن کشور پس از حمله العاد جلسه اضطراری تشکیل داده است.

روز پنجشنبه برابر بود با هفتادوچهارمین روز استقلال اسرائیل و با پرواز هواپیماها در آسمان کشور جشن گرفته شد. در این روز مردم معمولا به پارکها  می‌روند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس می‌گوید چندین خیابان در منطقه حمله را مسدود کرده و همچنین با هلیکوپتر در تلاش برای یافتن اتومبیل مهاجمان است. مسئولان محلی به ساکنین العاد دستور دادند تا در خانه‌ها بمانند.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت حمله را بر عهده نگرفته اما به گزارش نشریه تایمز اسرائیل، حماس و جهاد اسلامی، دو گروه شبه‌نظامی فلسطینی، آن را «عملیات قهرمانانه» توصیف کرده‌اند.

هنوز هویت مهاجمان مشخص نشده اما حماس گفته است که این حمله در جواب به حضور یهودیان از منطقه مقدس حرم شریف در روز پنجشنبه صورت گرفته است.

تنش میان اسرائیل و فلسطینی‌ها در هفته‌های اخیر و به دنبال چندین حمله در اسرائیل، عملیات نظامی در سرزمین‌های اشغالی کرانه غربی و خشونت در محوطه مسجدالاقصی که برای مسلمانان و یهودیان مقدس است، شدت گرفته است.

در جریان ناآرامی‌های جمعه آخر ماه رمضان در نهم اردیبهشت (۲۹ آوریل) در محوطه مسجدالاقصی و بیت‌المقدس، دست‌کم ۴۲ فلسطینی مجروح شدند.

پلیس اسرائیل گفت که نیروهای آن کشور به دنبال پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا به سمت دیوار ندبه، وارد محوطه مسجدالاقصی شدند و برای متفرق کردن معترضان فلسطینی از گاز اشک‌آور و گلوله‌های لاستیکی استفاده کردند.

در جریان این درگیری‌ها در چند هفته گذشته، حدود ۳۰۰ فلسطینی مجروح شدند. در هفته‌های گذشته هزاران یهودی به مناسبت عید پسح یهودیان وارد محوطه مسجدالاقصی شدند.

رهبران سیاسی و مذهبی فلسطینی از افزایش شمار یهودیانی که برای نیایش وارد محوطه مسجدالاقصی می‌شوند‌ خشمگین هستند.

بیشتر از جهان