به‌دنبال چند خودکشی پیاپی در ناو هواپیمابر آمریکایی، خدمه به پایگاهی محلی منتقل می‌شوند

طی کمتر از یک هفته در ماه آوریل، سه نفر از خدمه این ناو در اثر خودکشی جانشان را از دست داده‌اند

تعداد خدمه ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس جورج واشنگتن» در زمان عملیات در دریا حدود پنج‌هزار نفر است- US Navy Photo

بنابر اعلام نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا، درپی چند مورد خودکشی منتهی به‌ مرگ در میان خدمه ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس جورج واشنگتن»، بیش‌از ۲۰۰ نفر از ملوان‌های این کشتی نظامی به خارج از آن منتقل شدند و بقیه افرادی که مایل باشند نیز به یک پایگاه محلی نیروی دریایی خواهند رفت.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا، طی کمتر از یک هفته در ماه آوریل، سه نفر از خدمه این ناو هواپیمابر در اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند.  

اعلام شد درحالی‌که این ناو هواپیمابر هسته‌ای پس از چند سال فعالیت، در کارخانه کشتی‌سازی شهر نیوپورت‌نیوز ایالت ویرجینیا روند سوخت‌گیری و تعمیرات اساسی را طی می‌کند، ملوانان به یکی از پایگاه‌های محلی نیروی دریایی منتقل می‌شوند.

در طول ۱۲ ماه گذشته، هفت نفر از خدمه ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس جورج واشنگتن» جان خود را ازدست داده‌اند که چهار مورد از این مرگ‌ها به‌علت خودکشی بوده است. این موضوع باعث شده است که نیروی دریایی آمریکا تحقیقاتی را درمورد چگونگی فرماندهی و محیط کار و شرایط خدمه در این ناو هواپیمابر نوع نیمیتز آغاز کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس بیانیه بخش هوایی نیروی دریایی آتلانتیک ایالات متحده، کاپیتان برنت گوت، فرمانده این ناو هواپیمابر، تصمیم گرفت به ملوانان ساکن در کشتی اجازه دهد به خارج از آن نقل مکان کنند. عملیات انتقال ملوانان از روز دوشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه، آغاز شد و در نخستین روز آن، بیش از ۲۰۰ نفر از خدمه از ناو هواپیمابر به تاسیسات نیروی دریایی در همان نزدیکی رفتند.

در بیانیه آمده است که برنامه انتقال خدمه تا زمان رفتن همه ملوانانی که مایل با خروج از کشتی باشند، ادامه خواهد داشت. 

تعداد خدمه مورد نیاز ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس جورج واشنگتن» در زمان فعالیت حدود پنج‌هزار نفر است، اما درحال حاضر حین انجام فرایند تعمیرات اساسی، نزدیک ۲۷۰۰ ملوان در این کشتی کار می‌کنند که حدود ۴۲۰ نفر از آنان همان‌جا ساکن‌اند. 

فرماندهی کشتی درحال کار برای شناسایی ملوانانی است که مایل‌اند از خدمات پشتیبانی و برنامه‌های رفاهی و تفریحی ارائه‌شده در پایگاه محلی نیروی دریایی استفاده کنند. بر اساس بیانیه قبلی بخش هوایی نیروی دریایی آتلانتیک ایالات متحده، نیروی دریایی در حال ایجاد یک «محل اسکان موقت» برای این ملوانان است. 

در آن بیانیه با توجه به موارد خودکشی اخیر، آمده بود: «مدیریت به‌طور فعال پیگیر این موارد است و اقدام‌هایی را برای تقویت روحیه و تامین رفاه شخصی خدمه یواس‌اس جورج واشنگتن و خدمات حمایتی بیشتر از آن‌ها دنبال می‌کند.» 

بنابر اعلام جان مه‌یر، فرمانده بخش هوایی نیروی دریایی آتلانتیک، یک مامور برای تحقیق در مورد این خودکشی‌های اخیر منصوب شده است تا علت آن‌ها و ارتباط احتمالی میان موارد مختلف را بررسی کند.

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان به خودکشی فکر می‌کنید؛ با شماره‌ تلفن‌های اورژانس اجتماعی در ایران ۱۲۳، در افغانستان ۱۱۹ و در آمریکا و کانادا ۹۱۱ تماس بگیرید.

بیشتر از جهان