خوابیدن کمتر، مرگ زودرس

كمتر از ۶ ساعت خواب می‌تواند شما را به مرگ نزدیک‌تر کند

pixabay

یک مطالعه جدید نشان داده است که خوابیدن کمتر از شش ساعت در شب می‌تواند در مبتلایان به بیماری‌های مزمن، خطر مرگ زودرس را دو برابر کند.

محققان دانشکده پزشکی ایالت پنسیلوانیا، در یک تحقیق، وضعیت سلامتی ۱۶۰۰۰ فرد بالغ بین ۲۰ تا ۷۴ سال را برای ۲۰ سال پیگیری و بررسی کردند.

نتایج این پژوهش که در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، نشان داد که در صورت خواب کمتر از شش ساعت در شب، احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی در افرادی با شرایطی مانند فشار خون بالا یا دیابت نوع ۲، دو برابر بیشتر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خواب ناکافی همچنین با فراموشی، استرس و بی‌حوصلگی همراه است و در کنار آن، خطر چاقی، دیابت و مشکلات تنفسی نیز افزایش می‌یابد.

این مطالعه همچنین نشان داد که کمتر از شش ساعت خواب در شب در افراد مبتلا به بیماری قلبی یا سابقه سکته مغزی، امکان بروز سرطان را نیز همراه دارد.

هولیو فرناندز ـ مندوزا، روانشناس خواب و نویسنده اصلی تحقیق، گفت: «ما نمی‌گوییم که خواب کوتاه، دلیل سرطان است. ما می‌دانیم که افراد مبتلا به بیماری قلبی احتمالاً بیشتر دچار مشکلات سیستم ایمنی و گسترش سرطان می‌شوند. این را هم می‌‌دانیم که بین خواب و سیستم ایمنی بدن، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. افراد محروم از خواب، دارای التهاب بالاتری هستند».

«شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد در آغاز بزرگسالی یا میانسالی که با خطر عوامل بیماری قلبی مانند فشار خون بالا یا حتی دیابت رودررو می‌شوند، در ادامه زندگی، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند».

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که متوسط ​​خواب ساکنان بریتانیا بین ۵.۷۸ تا ۶.۸۳ ساعت در شب است. میزان توصیه شده خواب در هر شب برای بزرگسالان، بین هفت تا نه ساعت است.

تخمین زده می شود که ۱۵ میلیون نفر در بریتانیا دستکم با یک بیماری مزمن درازمدت، دست‌به‌گریبان هستند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از زندگی