ایلان ماسک در حال مذاکره برای جذب سرمایه‌گذاران بیشتر در توییتر است

جک دورسی، مدیرعامل سابق، در حال «بررسی» واگذاری سهام یک میلیارد دلاری در این معامله است

ایلان ماسک هفته گذشته ۸.۵ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت _ SUZANNE CORDEIRO / AFP

براساس گزارشی، ایلان ماسک در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران است تا بابت پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری‌اش برای توییتر منابع مالی بیشتری بیابد و از میزان استفاده از ثروت شخصی‌اش در این معامله بکاهد.

به گزارش رویترز، رئیس تسلا که ثروتمندترین فرد جهان است، با شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ و «افراد بسیار ثروتمند» در حال مذاکره است تا با او در خرید این پلتفرم شریک شوند.

گفته می‌شود یکی از این افراد جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر، است که می‌تواند ۲.۴ درصد سهامش در این رسانه‌های اجتماعی را به‌جای نقد کردن آن که حدود یک میلیارد دلار ارزش دارد، در این معامله قرار بدهد.  

ثروت شخصی ماسک حدود ۲۴۹ میلیارد دلار است، اما علنی اعتراف کرد که بیشتر ثروت او در سهام [شرکت] سازنده خودرو برقی و اسپیس اکس است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این کارآفرین علاوه بر فروش ۱۶ میلیارد دلار سهامش در سال ۲۰۲۱، هفته گذشته نیز ۸.۵ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت.

هیئت مدیره توییتر روز دوشنبه، پیشنهاد ماسک به مبلغ ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم به صورت نقدی برای کنترل کامل این شرکت را پذیرفت که او گفته‌ است خصوصی خواهد شد.

این معامله که به اتفاق آرا در هیئت مدیره تصویب شد، هنوز باید به تصویب سهامداران هم برسد و [تاییدیه] مقررات نظارتی را به دست آورد.

ماسک که دقیقا تایید نکرد به چه دلیل سهامش را فروخت، در حال حاضر، مالک ۹ درصد توییتر است.

او ۲۱ میلیارد دلار از پولش را برای خرید این شرکت رسانه اجتماعی صرف کرد و ۱۲.۵ میلیارد دلار وام گرفت؛ در حالی که ۱۳ میلیارد دلار دیگر را نیز مورگان استنلی تامین می‌کند.

این مرد ۵۰ ساله با ۱۷ درصد سهام، بزرگ‌ترین سهامدار تسلا است.

یکی از افراد نزدیک به این مذاکرات به رویترز گفت که تامین مالی جدید «به شکل سهام ترجیحی یا سهام  مشترک است و ۲۱ میلیارد دلار مشارکت نقدی که ماسک به این معامله متعهد شده و نیز وام حاشیه‌ای را که در برابر سهام تسلا تضمین کرده است، کاهش می‌دهد».  

به گفته رویترز، ماسک با سهامداران عمده توییتر نیز گفت‌وگو کرده است تا به‌جای نقد کردن سهامشان، آن را در این معامله قرار بدهند.

گفته شده که یکی از این افراد جک دورسی، بنیان‌گذار شرکت و مدیرعامل سابق آن است که درحال «بررسی» است که آیا سهام خود به ارزش ۹۷۸ میلیارد دلار به قیمت توافق‌شده ۵۴.۲۰ دلار را در این معامله قرار بدهد یا خیر.

به گزارش رویترز، شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگی مثل فیدلیتی نیز درمورد واگذاری سهام خود در حال مذاکره‌اند.

رویترز در تهیه این گزارش مشارکت داشته است.

© The Independent

بیشتر از جهان