درگیری مقاومتگران زن در تاله وبرفک و حمله پیشگیرانه آنان درپل حصار اندراب

دو روستای چل‌حصار اندراب پاک شد اما دو زن و دو مرد عضو جبهه مقاومت جان باختند

یک فرمانده نیروهای مقاومت در بغلان به ایندیپندنت فارسی می‌گوید که گروهی از مقاومتگران به رهبری خیرمحمد اندرابی، در ساعات دیروقت شنبه‌ شب به پاسگاه‌های طالبان در منطقه «تغانک و پس کندی» شهرستان پل‌ حصار انداراب‌ حمله کردند. به گفته او، دراین حمله در حدود ۱۵طالب کشته، و شماری از آنان مجروح شده‌‌اند. 

این فرمانده جبهه مقاومت ملی می‌افزاید که درگیری تا بامداد روز یکشنبه در این ناحیه ادامه داشت و درنتیجه، روستاهای « تغانک و پس کندی» شهرستان پل حصار از وجود طالبان پاک شده است. 

او با تایید جان باختن دو تن از اعضای نیروی مقاومت در درگیری بامداد روز یکشنبه، توضیح داد که فرمانده سبزعلی اندرابی در درگیری با طالبان جان باخت و یک همکارش که زخم برداشته بود، روز یکشنبه در اثر جراحت‌های شدید درگذشت.

در همین حال، سخنگوی جبهه مقاومت ملی می‌گوید که در جریان درگیری شماری از مقاومتگران، از جمله دو زن، با طالبان در تاله و برفک بغلان، چهار طالب کشته، و چهار طالب دیگر اسیر شده‌اند. به گفته او، دو زن مقاومتگر در این درگیری جان باخته‌اند و همسر یکی از آنان نیز مجروح شده است. جبهه مقاومت می گوید که طالبان قصد دارند حمله بزرگی به شهرستان تاله و برفک سازمان دهند، اما وضعیت در حال حاضر به حال عادی برگشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اندراب‌ها در یک ماه گذشته شاهد درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت و طالبان بوده است و در حمله‌های نیروهای مقاومت در این بخش‌ها، تلفات سختی به طالبان وارد شده است. در پی درگیری‌های اخیر، فاضل مظلوم، معاون وزارت دفاع طالبان، به بغلان رفت و رهبری عملیات نیروهای این گروه را علیه نیروهای مقاومت در این منطقه بر عهده گرفت.

منابع محلی گزارش‌هایی از انتقام‌گیری‌ طالبان از ساکنان محل به ایندیپندنت فارسی ارائه کرده‌اند. به گفته آنان، طالبان در منطقه خوست شماری از خانواده‌ها و نزدیکان اعضای نیروی مقاومت را گروگان گرفته‌اند، برخی را به شدت مضروب کرده‌اند، و از آنان خواسته‌اند تا از فرزندان و نزدیکان خود که با جبهه مقاومت ملی همکاری می‌کنند بخواهند که تسلیم طالبان شوند. آنان حتی مردم را به کوچ اجباری از خانه‌هاشان تهدید کرده‌اند، اما در نهایت با پا درمیانی شماری از بزرگان، گروگان‌ها آزاد شده‌اند. 

جبهه مقاومت ملی هشدار داده است که با فرا رسیدن بهار حمله‌های خود به مواضع طالبان را افزایش خواهد داد. 

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، جبهه مقاومت ملی در پنجشیر و اندراب علیه طالبان به پا خاستند و رزمیدند. در حال حاضر در حدود هشت گروه مسلح کوچک در افغانستان که بیشتر در بخش‌های شمال کشور حضور دارند، اعلام موجودیت و تهدید کرده‌اند که علیه طالبان خواهند رزمید.