انتقال برنی سندرز به بیمارستان

برنی سندرز با درد قفسه سینه و گرفتگی رگ قلب به بیمارستان منتقل شد

Frederic J. BROWN / AFP

روز پنجشنبه کارزار انتخاباتی برنی سندرز اعلام کرد که او قبل از عمل جراحی برای رفع گرفتگی رگ قلب، با درد قفسه سینه به بیمارستان منتقل شده است.

گفته می‌شود که پس از وارد کردن دو استنت به داخل رگ قلب آقای سندرز ۷۸ ساله، حال او رو به بهبود است و با روحیه‌ای خوب حرف می‌زند.

در بیانیه‌ای که از سوی کارزار از طریق ایمیل ارسال شد، آمده است: «دیروز عصر، در یک رویداد کارزار انتخاباتی، [سناتور] سندرز در قفسه سینه احساس ناراحتی کرد. پس از ارزیابی پزشکی و آزمایش‌های انجام شده، مشخص شد که در یک شریان دچار گرفتگی شده است که دو استنت با موفقیت وارد رگ شد. او در حال گفتگو است و روحیه خوبی دارد و تا چند روز دیگر استراحت خواهد کرد. ما برنامه‌هایی را که قرار بود در آینده حضور یابد تا اطلاع ثانوی لغو می‌کنیم و شما را در جریان آخرین وضعیت او قرار می‌دهیم».

این بیانیه چند ساعت قبل از مراسم برنامه ریزی شده در سالن شهرداری لاس وگاس صادر شد؛ جایی که قرار بود سناتور ورمونت درمورد طرح‌هایی که حول محور پزشکی برای آینده دارد از جمله بخشش بدهی پزشکی آمریکایی، بیمه پزشکی برای همه و تأمین اجتماعی بحث و گفتگو کند.

بعد از این جلسه در همان روز، او قرار بود همزمان با سالگرد تیراندازی گسترده در لاس وگاس، در تالار گفت وگویی با یك سیاستمدار محلی، درخصوص ایمنی اسلحه حضور یابد.

مشخص نیست آقای سندرز چه زمانی می‌تواند به مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ برگردد؛ مبارزاتی که با توجه به نظرسنجی انجام شده توسط «سیاست‌های روشن واقعی» در این میدان شلوغ پر کاندیدا، در جایگاه سوم قرار دارد.

اما دور بودن از کارزار انتخاباتی برای سناتور با ریسک همراه است، به ویژه در این دوره انتخابات که اغلب نگرانی‌هایی درباره سن و سلامت نامزدها مطرح می‌شود. آقای سندرز و دو پیشتاز دیگر دموکرات‌ها همگی در دهه ۷۰ سن خود هستند، همچون دونالد ترامپ.

گرچه آقای سندرز تنها سیاستمدار تاریخ آمریکا نیست که پس از مشکلات قلبی به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود.

دوایت آیزنهاور پس از سكته قلبی در سال ۱۹۵۵ مجدداً انتخاب شد. در آن زمان آقای آیزنهاور از یك اقتصاد رو به رشد، چند بحران بین‌المللی برای نگران كردن مردم آمریكا، و از ۷۹ درصد محبوبیت برخوردار بود.

آقای ترامپ نیز مورد توجه برخی از گمانه زنی‌ها در مورد وضعیت قلبش قرار گرفته است. در حالی که گزارش نشده که وی دچار حمله قلبی شده، معاینات پزشکی آقای ترامپ باعث نگرانی‌هایی شده است. سانجی گاپتا از سی ان ان، سال گذشته اصرار داشت که نتایج آزمایشات رئیس جمهور نشان می‌دهد که وی دارای بیماری قلبی است.

دیک چینی، معاون رئیس جمهوری پیشین، جورج دبلیو بوش، همچنین به دلیل داشتن چندین حمله قلبی مشهور بود.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان