دینا، ششمین زن بریتانیایی قهرمان مسابقات جهانی دو میدانی

این دونده ۲۳ ساله قبل از آغاز مسابقه هم پیروز میدان پیش‌بینی ‌می‌شد

Jewel SAMAD / AFP

دینا عاشر-اسمیت با غلبه بر رقبا در فینال دوی ۲۰۰ متر زنان مسابقات جهانی دو و میدانی در قطر، اولین عنوان جهانی خود را به دست آورد.

عاشر-اسمیت که در روز دوشنبه در دوی ۱۰۰ متر برنده مدال نقره شد، در این مسابقه از آغاز با فاصله از سایر دوندگان فاصله داشت و با گذشتن از خط پایان در ۲۱.۸۸ ثانیه رکورد جدیدی را برای بریتانیا به ارمغان آورد.

این دونده ۲۳ ساله بریتانیایی پیش از شروع مسابقه و قبل از خروج مشهورترین رقبایش از مسابقه به خاطر مصدومیت، خستگی یا رد صلاحیت، برنده مسابقه پیش‌بینی می‌شد.

اما انتظارات افزوده دیگران و خودش در پی عملکرد او در دوی ۱۰۰ متر باعث نشد روحیه وی در این مسابقه تحت تاثیر قرار بگیرد و فاصله فراوان میان او با بریتانی براون، دونده آمریکایی که برنده نقره شد، و موجینگا کامبونجی از سوئیس با مدال برنز، تا خط پایان مقتدرانه حفظ شد.

بلافاصله بعد از مسابقه خانم عاشر-اسمیت گفت: «نمی‌دانم چه بگویم، هنوز کاملا این پیروزی را هضم نکرده‌ام. من و جان (بلکی، مربی او) می‌دانستیم که از عهده‌اش برخواهم آمد. امروز صبح که از خواب بیدار شدم با خود فکر کردم: «امروز روزی است که تمام تلاشت را برایش کرده‌ای» و به ناگاه خستگی و کوفتگی بدنم ناپدید شد».

او افزود: «تمام حمایت دوستان و نزدیکان نیز به شدت برایم ارزشمند است. این که مادرم، پدرم و همسرش اینجا هستند خیلی برایم ارزشمند است. من آرزوی این لحظه را داشتم و اکنون به واقعیت تبدیل شده است».

خانم عاشر-اسمیت ششمین بانوی بریتانیایی است که در طول تاریخ برنده مدال طلای مسابقات جهانی دوومیدانی شده است و اکنون امید بازی‌های المپیک ژاپن در تابستان آینده خواهد بود.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/sport/general/athletics

© The Independent

بیشتر از ورزش