حمله خشونت‌بار ماموران لباس شخصی به یک معلم منتقد

حکومت به جای حل مشکلات صنفی معلمان، برخورد امنیتی را در دستور کار قرار داده است

بر اساس ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، ماموران لباس شخصی، در روز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، سعی کردند که علی‌حسن بهامین پیلی، از معلم‌های فعال در استان کهگیلویه و بویراحمد را مقابل دانشگاه یاسوج با ضرب و شتم سوار خودرو کنند. البته با مقاوت این فعال صنفی و حمایت مردم حاضر در محل، آن‌ها موفق به این کار نمی‌شوند.

در نهایت در حالی که دستبند به دست آقای بهامین زده شده بود، ماموران او را رها کردند و محل را ترک کردند.

این فعال صنفی پیش‌تر نیز به دلیل حضور در تجمع‌های صنفی بازداشت شده بود.

طی ماه‌های اخیر معلم‌ها در اعتراض به آیین‌نامه ناقص رتبه‌بندی معلم‌ها، اجرا نشدن همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها و همچنین سرکوب مستمر فعال‌های صنفی دست به اعتراض زدند. آزادی معلم‌های زندانی، آموزش رایگان و باکیفیت برای دانش‌آموزان، تشکیل کلاس‌های درس خلوت، از دیگر مطالبه‌‌های معلم‌ها است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اخیرا در روز اول اردیبهشت نیز جمعی از معلم‌ها قصد برگزاری تجمع اعتراضی داشتند که با حضور نیروهای امنیتی و لباس شخصی در اطراف آموزش و پرورش، جلوی این موضوع گرفته شد.

در همین رابطه، محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، در صفحه توییتر خود از ممانعت از برگزاری هرگونه تجمع در تهران و بازداشت برخی معلم‌ها خبر داد و نوشت: «از میدان فردوسی تا طالقانی و تمام خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به قرنی، نیروهای انتظامی حضور دارند و افرادی که برای تجمع آمده را بازداشت و یا متفرق می‌کنند.»

فشار بر روی معلم‌ها افزایش یافته است، خصوصا که این گروه به دلیل دستمزدهای پایین، فشار اقتصادی زیادی را تحمل می‌کنند. با این حال برخوردهای خشن حاکمیت نتوانسته جلوی ادامه اعتراضات را بگیرد. به نظر می‌رسد مسئولان نظام به جای حل مشکلات و رسیدگی به درخواست‌های معلمان، مثل همیشه برخورد امنیتی را در دستور کار قرار داده است.