قوانین اینترنت اروپا با هدف ایمنی و حمایت بیشتر کاربران، سخت‌تر می‌شود

شرکت‌های آمریکایی گوگل، متا، آمازون باید با استانداردهای جدید اروپا کار کنند

شرکت‌های بزرگ فناوری باید از کاربران خود در برابر کارزارهای اطلاعات نادرست، نفرت‌پراکنی، فروش کالاهای تقلبی و… محافظت کنند- JUSTIN TALLIS /AFP 

پارلمان اروپا روز شنبه سوم اردیبهشت مقررات تازه‌ای تصویب کرد که براساس آن غول‌های فناوری و تجارت دیجیتال، نظیر «گوگل»، «متا» (شامل اینستاگرام، واتس‌اپ، فیس‌بوک)، «آمازون» و… ملزم می‌شوند بر روی محتوای ارائه‌شده در پلتفرم‌های خود، نظارت دقیق‌تری داشته باشند؛ در غیر این صورت، با جریمه‌های نقدی چند میلیارد دلاری یا ممنوعیت فعالیت در اروپا مواجه خواهند شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه در گزارشی نوشت قانون «خدمات دیجیتال اروپا»، شرکت‌های بزرگ فن‌آوری را وادار می‌کند تا از کاربران خود در برابر کارزارهای اطلاعات نادرست، نفرت‌پراکنی، فروش کالاها و خدمات تقلبی و سایر محتوای مضر حفاظت کنند.

ممنوعیت انتشار تبلیغات تجاری که هدفشان کودکان باشد و تبلیغ براساس هویت و گرایش جنسی افراد یا باورهای سیاسی و مذهبی کاربران، از دیگر محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌های قوانین تازه اروپا است.

اورزولا فن‌درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، روز شنبه در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر، با استقبال از تصویب این قانون، آن را «تاریخی» و تضمین کننده «آزادی بیان» و «فرصت‌هایی برای کسب‌وکارها» دانست.

آسوشیتدپرس در گزارش خود به نقل از مارگرت وستاگر، نایب رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، نوشت: «با توافق امروز، ما مطمئن می‌شویم که این پلتفرم‌ها در قبال خطرهایی که برای جامعه و شهروندان ایجاد می‌کنند، پاسخگو خواهند شد.»

قانون خدمات دیجیتال اروپا، در صورت تصویب نهایی، از اول ژانویه سال ۲۰۲۴ اجرا می‌شود.

«گوگل» در بیانه‌ای در واکنش به خبر تصویب این قانون نوشت با سیاست‌گذاران اروپایی همکاری می‌کند و در انتظار روشن شدن «جزئیات فنی» آن است.

بیشتر از جهان