صنعت سرگرمی؛ ستاره‌های خودساخته در مقابل وارثان شهرت

کدام ستاره‌ها با تلاش خودشان مشهور شدند و چه کسانی از خانواده کمک گرفتند

این مادر جاستین بود که موسیقی نواختن را به او یاد داد - KEVIN WINTER / Getty Images via AFP

تاکنون ستارگان بسیاری در آسمان دنیای سرگرمی خوش درخشیده‌اند. برای بسیاری از آنان این درخشش حاصل تلاش خودشان است اما برخی هم از خانواده ثروتمند خود پلکانی برای ترقی قرض گرفته‌اند. در اینجا به شرح‌حال پنج ستاره خودساخته و نیز پنج ستاره که پیش‌ از شهرت هم غرق ثروت بوده‌اند، مروری کوتاه خواهیم داشت.

افراد مشهوری که در خانواده ثروتمند بزرگ شدند:

کارا دلوین

خانواده این مدل و بازیگر ۲۹ ساله اهل انگلستان از چهره‌های شناخته‌شده، قدرتمند و نزدیک به خانواده سلطنتی‌اند. مادربزرگ مادری او ندیمه شاهدخت مارگارت (خواهر الیزابت دوم)، پدربزرگ مادری‌اش، مدیر انتشارات و رئیس موسسه میراث انگلستان بوده است. مادربزرگ پدری دلوین هم اشراف‌زاده است و پدربزرگ پدری‌ او که در کار خریدوفروش سهام بوده، از دوستان شاهزاده ولز آن زمان به شمار می‌رفته است.

پدر این هنرمند بریتانیایی که با حضور گسترده در فیلم‌ها، سریال‌ها، هفته‌های مد، موزیک‌ویدیوها و حتی نویسندگی کتاب‌های نوجوانان پله‌های ترقی را با سرعت هرچه تمام‌تر پیموده، در کار املاک و مادرخوانده‌اش هم بازیگر است.

بردلی کوپر

ستاره سینمای هالیوود و بازیگر فیلم‌های شناخته‌شده‌ای چون «تولد یک ستاره»، در خانواده‌ای ثروتمند متولد شد. پدرش دلال سهام شرکت خدمات مالی آمریکایی مریل‌ لینچ بود و مادرش برای شبکه ان‌بی‌سی کار می‌کرد. نام این بازیگر ۴۷ ساله آمریکایی تا به‌حال سه بار در فهرست سالانه پردرآمدترین افراد مشهور فوربس نیز آمده است.

اما استون

پدر این بازیگر ۳۳ ساله «لالالند»، رئیس و مدیرعامل یک شرکت ساختمانی-تجاری بود. او مدیریت شرکت‌هایی را که صدها میلیون دلار درآمد سالانه دارند، به‌عهده داشت و هنوز هم در صنعت ساخت‌وساز فعالیت دارد. اما استون در سال ۲۰۱۷، بیشترین دستمزد را در بین بازیگران زن گرفت و در همان سال به‌عنوان یکی از ۱۰۰ چهره تاثیرگذار جهان در مجله تایم معرفی شد.

آریانا گرانده

مادر این خواننده آمریکایی-ایتالیایی ۲۸ ساله، مدیرعامل یک شرکت ارتباطی و پدرش موسس یک شرکت طراحی گرافیک بود و این ثروت خانوادگی او بود که ابتدا به دیده‌ شدن آریانا گرانده کمک کرد. او در کودکی و برای یکی از بازی‌های خانگی تیم هاکی فلوریدا پانترز، جایی که پدر و مادرش برای تماشای بازی‌ها بلیت‌های فصلی داشتند، سرود ملی را خواند. این خواننده که برنده و نامزد جوایز متعددی در زمینه موسیقی شده است، به گفته خود، اولین ترانه با محتوای جنسی را در سن ۱۴ سالگی نوشته است.

سلما هایک

پدر این بازیگر و تهیه‌کننده ۵۵ ساله مکزیکی-آمریکایی در مکزیک مدیر یک شرکت نفتی و مادرش خواننده اپرا و استعدادیاب بود. از جمله هدایای جالب توجهی که ستاره فیلم «فریدا» در کودکی از خانواده‌ خود دریافت کرد، سه پلنگ به‌عنوان حیوان خانگی بود.

فهرست افراد مشهور خودساخته:

نیکی میناژ

خانواده این خواننده رپ، وقتی او پنج ساله بود، از ترینیداد به نیویورک نقل‌مکان کردند. آن‌ها گاه برای گذران زندگی خانه‌شان را اجاره می‌دادند و خود در زیرزمین زندگی می‌کردند. این خواننده ۳۹ ساله که به‌دلیل سرعتش در رپ‌ خواندن مشهور است و آلبوم‌هایش همیشه در صدر جدول فروش بسیاری کشورها قرار دارند، در مصاحبه‌ای با رولینگ‌استون گفته بود: «به اتاقم که می‌رفتم، کنار تخت و روی زمین زانو می‌زدم و از خدا می‌خواستم مرا آن‌قدر ثرتمند کند که بتوانم از مادرم نگهداری کنم.»

سلنا گومز

مادر این خواننده آمریکایی-مکزیکی ۲۹ ساله، وقتی نوجوانی بود و تنها ۱۶ سال داشت، او را در فقر به‌دنیا آورد. والدین او پنج سال بعد از هم جدا شدند و او در کنار مادرش در تگزاس بزرگ شد. سلنا گومز ابتدا به‌عنوان بازیگر و سپس به‌عنوان یکی از چهره‌های پرطرفدار صنعت موسیقی به جهان معرفی شد.

اپرا وینفری

این مجری و بازیگر آمریکایی-آفریقایی مطرح تلویزیون در روستایی در می‌سی‌سی‌پی و در فقر شدید بزرگ شد. خانه‌ آن‌ها آب لوله‌کشی نداشت و اپرا گاه از کیسه‌های سیب‌زمینی به‌عنوان لباس استفاده می‌کرد. این هنرمند ۶۸ ساله با تلاش‌های بی‌وقفه خود به جایگاه کنونی‌اش رسیده و جوایز بزرگی مانند اسکار و بفتا را در فهرست افتخاراتش جای داده است.

جاستین بیبر

این خواننده کانادایی ۲۸ ساله در کنار مادر مجردش در شرایطی سخت بزرگ شد؛ تا آنجا که حتی برای خرید نوشابه در رستوران هم پول نداشتند و تنها گزینه‌ای که مادرش در اختیار او می‌گذاشت، آب بود. با این همه، این مادرش بود که نواختن آلات موسیقی را به او یاد داد و سپس با به اشتراک‌گذاری ویدیوهای خوانندگی و نوازندگی پسرش در یوتیوب، او را به استعدادیاب‌ها و تهیه‌کنندگان شناخته‌شده جهان معرفی کرد.

سلین دیون

این خواننده پرآوازه فرانسوی‌زبان که حالا عنوان پرفروش‌ترین هنرمند عرصه موسیقی کانادا در طول تاریخ را به خود اختصاص داده، آخرین و جوان‌ترین فرزند از ۱۴ بچه خانواده خود بوده است. او در خانواده‌ای از طبقه کارگر در کبک بزرگ شد و هرگز برای خود اتاق خواب جدا نداشت. از جمله ترانه‌های به‌یادماندنی این خواننده ۵۴ ساله می‌توان به «قلب من ادامه خواهد داد» در تیتراژ پایانی فیلم «تایتانیک» اشاره کرد.

بیشتر از زندگی