ثروتمندترین فرد جهان می‌گوید: «بی‌خانمانم»

ایلان ماسک روی تخت‌های اضافی خانه دوستانش می‌خوابد

بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس با وجود ثروت میلیارد دلاری‌اش به مرخصی نمی‌رود - REUTERS

ایلان ماسک گفته است که خانه‌ای ندارد و با اینکه ظاهرا ثروتمندترین فرد جهان است، روی تخت‌های اضافی [خانه] دوستانش می‌خوابد.

ماسک در مصاحبه‌ای با «تد» (TED) که روز دوشنبه پخش شد، گفت که در حال حاضر خانه‌‌ای ندارد و زمانی که در سانفرانسیسکو کار می‌کند، در خانه دوستانش اطراف منطقه خلیج سانفرانسیسکو، نزدیک دفتر مرکزی تسلا، می‌ماند.

این مرد ۵۰ ساله که معمولا در تگزاس به سرمی‌برد، می‌گوید: «فعلا حتی جایی برای خودم ندارم و به معنای واقعی کلمه در خانه دوستانم می‌مانم. اگر به منطقه خلیج که بیشتر مهندسی و برنامه‌ریزی تسلا آنجا انجام می‌شود بروم، اساسا در اتاق‌خواب‌های اضافی دوستانم می‌مانم.»

بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس ادامه داد که قایق تفریحی ندارد و با وجود ثروت میلیارد دلاری‌اش به مرخصی نمی‌رود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماسک ادامه داد: «من قایق تفریحی ندارم، تعطیلات نمی‌روم و بنابراین این‌طور نیست که مصرف شخصی‌ام زیاد باشد. تنها استثنا هم هواپیما است که اگر از آن استفاده نکنم، وقت کمتری برای کار خواهم داشت.»

کریس اندرسون، رئیس بنیاد نشست‌های تد، پیش از آنکه او درباره وضعیت زندگی‌اش ادعایی کند، در مورد افرادی سوال کرد که از میلیاردرها «به‌شدت آزرده خاطر» شده‌اند.

ماسک درباره افرادی که از ثروت او «آزرده»اند گفت: «فکر می‌کنم ایرادهای بدیهی وجود دارد که به آن نتیجه‌گیری منتهی می‌شود. اگر من میلیاردها دلار در سال برای خودم خرج می‌کردم، می‌توانست مسئله‌ساز شود؛ اما این‌طور نیست.»

به گزارش بلومبرگ، ماسک حدودا ۲۵۱ میلیارد دلار (۲۰۷ میلیارد پوند) ثروت خالص دارد و ثروتمندترین فرد ایالات متحده و جهان است. او فعلا برای خرید توییتر پیشنهادی ۴۳ میلیارد دلاری (۳۳ میلیارد پوند) ارائه داده اما هیئت مدیره این شرکت هنوز به او پاسخ نداده است.

صحبت‌های [ماسک با] تد یک ماه بعد از آن منتشر می‌شود که گرایمز، دوست‌دختر دیرین ماسک، در ماه مارس و در جریان مصاحبه‌ای با نشریه ونیتی فر، با گفتن اینکه «او مثل میلیاردر زندگی نمی‌کند»، جنجال به پا کرد.

«او گاهی زیر خط فقر زندگی می‌کند. به نظر من این‌طور می‌آمد ما که نمی‌توانیم در خانه بسیار ناامن ۴۰ هزار دلاری زندگی کنیم. جایی که همسایه‌ها از ما فیلم می‌گیرند و امنیت ندارد و من هشت روز تمام کره بادام زمینی خوردم.»

گرایمز که اخیرا دومین فرزند این زوج را به دنیا آورده است، به دلیل اینکه سبک زندگی مقتصدانه ماسک را معادل «فقیر» بودن دانست، به‌شدت سرزنش شد.   

© The Independent

بیشتر از جهان