سیتسیپاس، فاتح مسترز مونت‌کارلو

تنیس‌باز یونانی امیدوار است جای نادال را در رتبه چهارم برترین‌های تنیس بگیرد

استفانوس سیتسیپاس، تنیس‌باز یونانی، برای دومین سال متوالی قهرمان مسترز مونت‌کارلو شد -- VALERY HACHE / AFP 

استفانوس سیتسیپاس، تنیس‌باز یونانی، با برتری مقابل آلخاندرو داویدوویچ فوکینا توانست برای دومین سال متوالی قهرمان مسترز مونت‌کارلو شود. آخرین بار نادال در سال ۲۰۱۸ توانسته بود به دو قهرمانی متوالی در این تورنمنت معتبر خاک رس برسد.

داویدوویچ فوکینای اسپانیایی که با حذف نواک جوکوویچ در دور دوم خبرساز شد، در فینال نتوانست با سیتسیپاس برابری کند و در دو ست شکست خورد.

سیتسیپاس بعد از فینال که یک ساعت و ۳۴ دقیقه طول کشید، گفت: «حس فوق‌العاده‌ای بود، چون امسال هواداران هم حاضر بودند. احساس غرور می‌کنم. در مقطعی از بازی اوضاع خوب پیش نرفت، ولی توانستم آرامشم را حفظ کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حریف ۲۲ ساله اسپانیایی اوهم گفت: «این مسابقات تجربه فوق‌العاده‌ای برای من بود. نمی‌دانم بعد از این مسابقه دیگری را هم خواهم برد یا نه، ولی تلاش می‌کنم روی هر امتیاز و هر گیم با حداکثر تمرکز بازی کنم.»

غایب بزرگ مسترز مونت‌کارلو، رافائل نادال بود؛ قهرمان ۱۱ دوره این مسابقات که به دلیل مصدومیت دنده نتوانست در این دوره حاضر باشد. زلیکو فرانولوویچ، مدیر مسابقات، با اشاره به غیبت نادال و شگفتی‌سازی داویدوویچ فوکینا گفت:«باید اعتراف کنم که انتظار یک اسپانیایی دیگر را در فینال داشتم.»

هرچند نادال در مونت‌کارلو نبود، ولی در اینستاگرامش به هر دو فینالیست تبریک گفت و نوشت:«به داویدوویچ فوکینا به خاطر صعود به فینال تبریک می‌گویم. هفته فوق‌العاده‌ای داشتی. همچنین تبریک به استفانوس برای دومین قهرمانی در مونت‌کارلو. یک موفقیت بزرگ.»

این قهرمانی به سیتسیپاس کمک کرد به رتبه چهارم رده‌بندی تنیس مردان که در اختیار نادال است، نزدیک‌تر شود. جوکوویچ با وجود حذف در دور دوم، همچنان در صدر رده‌بندی است و این هفته در مسابقات بلگراد به میدان خواهد رفت. دانیل مدودف، تنیس‌باز رتبه دوم جهان، مصدوم است و فعلا نمی‌تواند موقعیت جوکوویچ را تهدید کند. آلکساندر زورف، نفر شماره سه جدول که به نیمه‌نهایی مونت‌کارلو رسید، فاصله‌اش با مدودف را کمتر کرد، ولی این هفته مسابقه نخواهد داد.

سیتسیپاس این هفته در مسابقات بارسلون به رقابت خواهد پرداخت و می‌تواند فاصله امتیازاتش با نادال را باز هم کمتر کند. این در حالی است که تنیس‌باز اسپانیایی تمرین‌های خود را تازه شروع کرده و فعلا شرایط مسابقه دادن را ندارد.

بیشتر از تنيس