«سوءرفتار و آزار متقابل»؛ شهادت مشاور خانواده جانی دپ و امبر هرد در دادگاه

اندرسون در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ جلسات درمانی متعددی را با دپ و هرد برگزار کرده بود

جانی دپ و امبر هرد هر دو در دوران کودکی قربانی آزار خانگی بوده‌اند - Tiziana FABI, Niklas HALLE'N / AFP

مشاور ازدواج سابق جانی دپ و امبر هرد می‌گوید که آن‌ها هر دو در «سوءرفتار و آزار متقابل» با خشونت تشدیدشونده مشارکت داشته‌اند.

یک مشاور ازدواج که در طول ازدواج پرمشکل و آشفته جانی دپ و امبر هرد با آن‌ها کار می‌کرده است، روز پنجشنبه، ۱۵ آوریل، شهادت داد که رابطه آن‌ها با «سوءرفتار و آزار متقابل» همراه بود.

لورل اندرسون گفت که جانی دپ و امبر هرد، هر دو در دوران کودکی قربانی آزار خانگی بوده‌اند، اما با خلق و خوی متفاوت به رابطه‌شان پا گذاشتند.

اندرسون گفت دپ که در حین این رابطه در اواخر دهه ۴۰ و اوایل ۵۰ سالگی خود بود، تا «تقریبا ۲۰، ۳۰ سال» به خوبی «کنترل» شده بود، اما وقتی با هرد ازدواج کرد، این شرایط تغییر کرد.

اندرسون شهادت داد: «من فکر می‌کردم که او دهه‌ها به خوبی تحت کنترل بوده است، و سپس با خانم هرد، تحریک (triggered) شد و درگیر چیزی شدند که من آن را سوء‌استفاده و آزار متقابل دیدم.»

دپ در سال ۲۰۱۹ شکایت اولیه‌ای علیه هرد تنظیم کرد و مدعی شد که هرد با توصیف خود به عنوان قربانی خشونت خانگی در مقاله‌ای که برای واشنگتن پست نوشته بود، او را بدنام کرده است، و خواستار دریافت۵۰ میلیون دلار غرامت شد.

هرد در سال ۲۰۱۶ درخواست طلاق داد و تقریبا در همان زمان با استناد به عکسی از خودش با صورتی کبود، خواستار صدور حکم منع نزدیک شدن دپ به خود شد. طبق شکایت دپ، او مدعی شد که واقعیت این است که هرد در طول رابطه‌شان به آزار و اذیت کلامی و فیزیکی دپ می‌پرداخته است و اتفاقی را که باعث کبودی صورتش شده بود، صحنه‌سازی کرده و به دنبال ضربه زدن به حرفه دپ در جایگاه ستاره سینما است.

هرد که در طول رابطه آن‌ها در دهه ۲۰ زندگی خود بود، دعوی متقابلی به مبلغ صد میلیون دلار تنظیم کرد و مدعی شد که دپ حداقل در ۱۰ موقعیت مختلف در دورانی که آن‌دو با هم بودند، به او حمله فیزیکی کرده است، و سوء‌مصرف مواد مخدر و الکل او را به انجام حملات خشونت‌آمیز سوق می‌داده است.

اندرسون که روانشناس بالینی است، گفت که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ جلسات درمانی متعددی را با دپ و هرد برگزار کرده بود که هر یک بین یک تا سه ساعت و نیم طول می‌کشید، و چندین قرار ملاقات جداگانه نیز با هر یک از آن‌ها برگزار کرده بود. او پیش از شروع محاکمه شهادت داده بود و در دادگاه روز پنجشنبه، وکلای دپ فیلم اظهارات او را  برای اعضای هیئت منصفه پخش کردند.

طبق شهادت اندرسون، جلسات درمانی نخست زیر سلطه هرد بود. او گفت که هرد مدام به جای دپ سخن می‌گفت و حرف او را قطع می‌کرد.

اندرسون گفت: «دپ نمی‌توانست هم‌پای روش آتشبار سنگینی که هرد برای مکالمه داشت، ادامه دهد و بنابراین او واقعا منقلب و ناراحت می‌شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته اندرسون، هرد در نهایت شروع به درک این موضوع کرد که سبک ارتباط‌گیری او برقراری مکالمات سازنده را ناممکن می‌کند و به نظر می‌رسید که رابطه‌شان کمی مستحکم تر شده باشد، اما این شرایط زیاد دوام نیاورد.

در دسامبر ۲۰۱۵، اندرسون در یادداشت‌های خود نوشت که جلسات انفرادی با هرد برگزار می‌کند و هرد در این جلسات صورتش کبود بوده و نیز عکس‌های خود را با کبودی صورت، به او نشان داده است. هرچند اندرسون شخصا شاهد آزار فیزیکی هیچ یک از طرفین نبوده است، روز پنجشنبه شهادت داد که دپ به هرد خشونت ورزیده است.

او همچنین گفت که معتقد است امبر هرد نیز به دپ خشونت ورزیده است. او شهادت داد که هرد شخصا این موضوع را به او گزارش داده است.

اندرسون گفت که معتقد است هرد اغلب آغازگر دعواهای فیزیکی بین آن‌ها بوده است: «می‌دانم که او بیش از یک بار اوضاع را به سمت دعوا پیش برده و آن را شروع کرده است تا دپ را در کنار خود نگه دارد؛ زیرا ترک شدن و رفتن دپ بدترین کابوس او بود.»

«فکر می‌کنم دپ نیز ممکن است در مواردی دعوا را شروع کرده باشد، اما اطمینانم به این امر کمتر است.»

 رسیدگی به پرونده جانی دپ و امبر هرد برای رسیدگی شکایت دپ از همسر سابقش برای دریافت ۵۰ میلیون دلار غرامت، در دادگاهی در حومه واشنگتن دی‌سی ادامه دارد.

بیشتر از زندگی