اعتراض به بمباران هوایی پاکستان؛ ساکنان خوست به خیابان آمدند

ارتش پاکستان در اعتراض به کشته‌شدن سربازانش، روستاهای خوست و کنر را بمباران کرد

تعدادی از ساکنان استان خوست، روز شنبه ۲۷ فروردین، در واکنش به حمله‌های هوایی نظامیان پاکستانی به مناطق مرزی این استان، در مرکز شهر خوست، دست به تظاهرات زدند. معترضان در راهپیمایی‌شان، شعار«مرگ بر پاکستان» سردادند و کشتار غیرنظامیان در این استان را محکوم کردند.

ویدیویی که از جریان این تظاهرات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد جمع بزرگی از ساکنان خوست در راهپیمایی بر ضد پاکستان شرکت کرده‌اند و خواستار پاسخ اسلام‌آباد در این زمینه شدند.  

نیروهای پاکستانی شب گذشته، چهار روستا را در منطقه سپیره استان خوست بمباران کرند که در این بمباران دست‌کم ۳۰ نفر کشته و ۲۰  نفر دیگر زخمی شدند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نظامیان پاکستانی، نیمه شب جمعه ۲۶ فروردین، علاوه بر استان خوست، روستاهایی را در استان‌های کنر، پکتیکا و ننگرهار، نیز زیر آتش گرفتند. در نتیجه حمله هوایی شب گذشته در روستای شلتن کنر، شش عضو یک خانواده از جمله زنان و کودکان، کشته شدند.

مقام‌های دولت پاکستان، در مورد این حمله‌ها، اظهارنظری نکردند، اما وزیر امور خارجه طالبان، روز شنبه، سفیر پاکستان را در ارتباط با این حمله‌ها احضار کرد و اقدام‌هایی از این دست را تجاوز آشکار به حریم افغانستان دانست. امیرخان متقی، با ارسال نامه‌ای به رهبری دولت پاکستان، از آنان خواست تا از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کنند.

حمله هوایی به استان‌های افغانستان که هم مرز با پاکستان‌اند، در پاسخ به حمله تروریستی به کاروان نیروهای ارتش پاکستان بود که شبه نظامیان تحریک طالبان پاکستان در وزیرستان شمالی، هم مرز با استان خوست افغانستان، آن را انجام دادند. در آن حمله هفت نیروی ارتش پاکستان کشته شدند. علاوه بر این، ارتش پاکستان روز پنجشنبه مدعی شد، ۳۵ گلوله از خاک افغانستان به پست‌های بازرسی نظامیان پاکستانی شلیک شد که تلفاتی نیز در پی داشت.