بوریس جانسون به دلیل نقض مقررات قرنطینه جریمه شد

رهبر حزب کارگر: جانسون باید استعفا بدهد

پلیس بریتانیا ریشی سوناک، رئیس خزانه‌داری این کشور را نیز به دلیلی مشابه جریمه کرده است-DAN KITWOOD/AFP

دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، اعلام کرد پلیس بریتانیا او را به دلیل رعایت نکردن مقررات قرنطینه کرونا جریمه کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، پلیس بریتانیا ریشی سوناک، رئیس خزانه‌داری این کشور را نیز به دلیلی مشابه جریمه کرده است.

بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های بریتانیایی، این دو سیاستمدار انگلیسی در دوره قرنطینه دوازده مهمانی و دورهمی خصوصی برگزار کرده‌ بودند. بنا بر گزارش روزنامه گاردین در این مورد، یکی از مهمانی‌های برگزار شده به جشن تولد بوریس جانسون مربوط بوده که تعدادی از اعضای کابینه، از جمله ریشی سوناک، نیز در آن شرکت داشته‌اند.

سخنگوی دفتر نخست وزیر بریتانیا در این مورد به روزنامه گاردین گفته است، نخست وزیر و رئیس خزانه‌داری این کشور امروز اخطاریه‌ای از طرف پلیس بریتانیا دریافت کرده‌اند مبنی بر این‌که به دلیل رعایت نکردن مقررات قرنطینه ملزم به پرداخت جریمه‌اند. سخنگوی شماره ۱۰ دفتر نخست وزیری بریتانیا جزییات بیشتری نگفته و ابزار بی‌اطلاعی کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری بی‌بی‌سی، پلیس بریتانیا ۵۰ فرد دیگر را جریمه کرده است. مقامات پلیس به این خبرگزاری گفته‌اند نام تمامی افراد جریمه شده را منتشر نخواهند کرد و بر اساس توافقی که با دولت داشته‌اند نام بوریس جانسون و ریشی سوناک در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است.

جریمه شدن این دو مقام سیاسی بلند مرتبه بریتانیا انتقاد رقبای سیاسی حزب محافظه‌کار را نیز به همراه داشته است.

کی‌یر استامر، رهبر حزب کارگر، پس از انتشار خبر جریمه شدن جانسون و سوناک گفت:«بوریس جانسون و ریشی سوناک قانون‌شکنی کرده‌اند و به طور مرتب به افکار عمومی بریتانیا دروغ گفته‌اند؛ هر دوی این افراد باید از مقام‌شان استعفا بدهند».

بنا بر اخبار منتشر شده، اد دیوی، رهبر لیبرال دموکرات‌ها نیز خواهان دخالت پارلمان بریتانیا و برگزاری جلسه‌ بررسی رای اعتماد به بوریس جانسون شده است. او در ادامه اظهاراتش در این زمینه گفت دولت فعلی، دولتی بحران‌زده است که توجهی به بحران‌های کشور ندارد.    

بیشتر از جهان