پنتاگون به منظور مقابله با همه‌گیری بعدی برنامه‌ریزی می‌کند

فرمانده ارتش آمریکا بر اهمیت جمع‌آوری و تحلیل داده‌های مربوط به ویروس کرونا تاکید کرد

ژنرال گلن ون‌هرک، از فرمانده‌های ارتش ایالات متحده آمریکا -Mario Tama/Getty Images/AFP

پنتاگون بر اساس جمع‌بندی تجربه‌هایی که این نهاد نظامی در مقابله با سویه‌های مختلف ویروس کرونا به دست آورده است، آماده مقابله با بیماری‌های تنفسی دیگری می‌شود که احتمال همه‌گیری جهانی‌شان در آینده وجود دارد.

به گزارش اسوشیتدپرس، ژنرال گلن ون‌هرک، از فرماندهان ارتش ایالات متحده آمریکا، به این خبرگزاری گفت که تجربه گروه‌های پزشکی پنتاگون در جریان همه‌گیری ویروس کرونا به ارتش آمریکا کمک می‌کند تا در مقابله با همه‌گیری احتمالی بعدی، برآوردی دقیق از شمار نفرات و تخصص مورد نیاز داشته باشد. 

بنا به اظهارات این مقام ارشد ارتش ایالات متحده، یکی از درس‌های مهمی که آن‌ها در جریان مقابله با ویروس کرونا آموخته‌اند، نقش ارزشمند گروه‌های کوچک نظامی در جابه‌جا کردن و انتقال نیروهای انسانی و تاسیسات مورد نیاز در جریان بحران‌هایی هم اندازه با بحران همه‌گیری ویروس کرونا است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایالات متحده آمریکا از جمله کشورهایی است که از همه‌گیری ویروس کرونا آسیب جدی دیده‌ است. در دو سال گذشته بیش از هشتاد میلیون نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند، و نهصد و ۸۴ هزار نفر جان‌ خود را از دست داده‌اند. 

ژنرال ون‌هرک بر حصول اطمینان از داشتن ذخیره کافی دارو و ابزارهای مورد نیاز در هنگام بحران‌های گسترده تاکید کرد. او همچنین درمورد داروها و ابزارهای مورد نیاز به خبرنگار اسوشیتدپرس گفت: «تکیه به تامین این نیازها از تولیدکننده‌ها و تامین‌کننده‌های خارجی، می‌تواند از منظر مسائل مربوط به امنیت ملی یک نوع آسیب‌پذیری به شمار آید.»

بر پایه سخنان ون‌هرک، ارتش ایالات متحده آمریکا داده‌های مربوط به همه‌گیری در این کشور را با دقت جمع‌آوری و پردازش می‌کند تا از توان پیش‌بینی زمان و مکان شیوع این بیماری برخوردار باشد و بتواند در زمان لازم، به نقاط مورد نظر نیرو اعزام کند و اقدام موثر انجام دهد. 

به گفته ژنرال ون‌هرک، تحلیل داده‌های موجود درباره بیماری، توان پیش‌بینی ایالات متحده آمریکا را به منظور تامین نیروی انسانی و تجهیزات نیز بالا می‌برد.