ایلان ماسک به هیئت مدیره توییتر نمی‌پیوندد

ماسک از کاربران توییتر پرسیده بود:‌ آیا این شبکه اجتماعی در حال مرگ است؟

ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا- Patrick Pleul/Pool via REUTERS/File Photo

یک هفته پس از خبر قرار گرفتن رئیس تسلا در جایگاه تصمیم‌گیری توییتر، مدیرعامل این شبکه اجتماعی پرطرفدار اعلام کرد که ایلان ماسک به هیئت مدیره آن نمی‌پیوندد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ماسک پس از خرید سهام عمده توییتر به بزرگترین سهامدار آن تبدیل شد. با این حال، پاراگ آگراوال، مدیرعامل ۳۷ ساله توییتر، در ساعات پایانی روز یکشنبه، ۱۰ آوریل، در توییتی نوشت: «ایلان تصمیم گرفته است که به هیئت مدیره ما نپیوندد.»

به گفته او، ملحق شدن ایلان ماسک به هیئت مدیره قرار بود رسما از نهم آوریل اجرایی شود، اما او صبح همان روز خبر داد که نمی‌خواهد عضوی از تصمیم‌گیران توییتر باشد.

ماسک که در حال حاضر ثروتمندترین مرد جهان است، هفته گذشته خرید ۷۳.۵ میلیون سهم (۹.۲ درصد) از سهام توییتر را فاش کرد.

پس از آن، مدیرعامل توییتر روز سه‌شنبه اعلام کرد که ماسک به هیئت مدیره ملحق خواهد شد و او را به عنوان «یک طرفدار پرشور و منتقد شدید» این مجموعه توصیف کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماسک نیز در توییتی نوشته بود که منتظر همکاری با هیئت مدیره برای ایجاد پیشرفت‌های قابل توجه در توییتر در ماه‌های آینده است.

این میلیاردر کارآفرین، یکی از کاربران فعال توییتر است که اظهاراتی جنجالی در مورد موضوعات یا شخصیت‌های شناخته‌شده مطرح می‌کند.

تصمیم ماسک برای نگرفتن کرسی در هیئت مدیره توییتر پس از آن اتخاذ شد که او روز شنبه در توییتی، از کاربرانی مانند جاستین بیبر و لیدی گاگا که دنبال‌کنندگان زیادی در توییتر دارند، اما به ندرت پست می‌گذارند، پرسید که آیا این شبکه اجتماعی در حال مرگ است؟

رئیس تسلا با شرح فهرستی از ۱۰ کاربر با بیشترین میزان دنبال‌کننده - لیستی که ماسک را در رتبه هشتم با ۸۱میلیون دنبال‌کننده قرار می‌دهد - نوشت: «بیشتر این حساب‌ها به ندرت توییت می‌کنند و محتوای بسیار کمی در آنها منتشر می‌شود.»

در این فهرست، باراک اوباما با بیش از ۱۳۱ میلیون دنبال‌کننده در مرتبه نخست قرار دارد، پس از او جاستین بیبر با ۱۱۴ میلیون و کیتی پری با ۱۰۸ میلیون دنبال‌کننده، به‌ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

او روز پنجم آوریل نیز از کاربران توییتر پرسیده بود: «آیا گزینه ویرایش را می‌خواهید؟» این نظرسنجی با استقبال بیش از ۷۰ درصدی مواجه شد و توییتر اعلام کرد که این موضوع جنجالی را که از مدت‌ها پیش مطرح شده است، جدی‌تر از گذشته بررسی می‌کند.

اعلام احتمال عضویت ایلان ماسک در هیئت مدیره به عنوان یک چهره صریح و با تصمیم‌های ناگهانی، با مخالفت برخی از کارمندان توییتر همراه شده بود. برخی دیگر نیز بلافاصله از ماسک خواستند که دونالد ترامپ را به توییتر برگرداند و آزادی بیان بیشتری برای اعضای این شبکه اجتماعی قائل شود.

بیشتر از جهان