کلاه ماهی غول پیکر در هفته مد پاریس!

باید کمتر خرید کنیم

مدلی در حال راه رفتن در نمایش طراحی‌های ویویان وست‌وود/ پاریس سپتامبر 2019
Thomas SAMSON / AFP

دنیای مد به روندهای غیرمعمول و بی معنی عادت دارد (دامنی که از لاستیک کف اتومبیل درست شده بود را به خاطر دارید؟)، اما کار اخیر ویوین وست وود واقعاً احمقانه‌ترین در نوع خودش بود.

در هفته مد پاریس، خانه طراحی بریتانیا اولین مجموعه بهار/ تابستان۲۰۲۰ خود را به طراحی همسر و شریک وست وود، آندریاس کرونتالر، به نمایش گذاشت.

در میان کاپشن‌های بزرگ، مایوهای طرح‌دار و لباس‌های بلند کُرستی، یک کلاه نسبتاً غیرمعمول به شکل یک ماهی غول پیکر بود.

این کلاه تزئینی مثل ماهی عجیب غریب بلندی بود که فلس‌هایش از پولک مشکی درست شده بود و از دو طرف سر مانکنی که آن را بر سرداشت آویزان بود. چشمان الماسی ماهی به پایین خیره بود.

اما این موجود عجیب دریایی یک باطن دوستدار محیط زیست داشت.

کرونتالر در گفتگو با گاردین، توضیح داد كه چگونه علاقه‌اش برای اینکه مردم کمتر خرید کنند، الهام بخش قصد او برای ساختن کمتر است.

به عنوان مثال کلاه ماهی از تکه دنباله‌هایی ساخته شده بود که در اطراف استودیوی طراحی ریخته شده بود.

کرونتالر به این روزنامه گفت: «آنچه که من به آن معتقدم این است که باید کمتر خرید کنیم و چیزهایی را که می‌خریم واقعاً دوست داشته باشیم».

سایر کلاه‌های آوانگارد در این مجموعه، از جمله کلاه برجی مانندی بود که از چندین لایه تور سفید درست شده بود و بر روی سر مدل مشهور «بلا حدید» به نمایش درآمد.

در جای دیگر، حجاب‌های قرون وسطایی در ساتن‌های عاجی و توری‌های مشکی که تمام چهره یک مدل را پوشانده بود، بازآفرینی شده بود.

حدید یک بار دیگر برای حضور پایانی بر روی صحنه ظاهر شد: لباس عروس دامن پفی و چتری از تورهای برجسته که به شکل یک حجاب به نظر می رسید.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از زندگی