جامی فلوید در پی اتهام سرقت ادبی، استعفا کرد

فلوید مدیر سابق سرویس حقوقی رادیو عمومی نیویورک بود

جامی فلوید، وکیل آمریکایی، روزنامه‌نگار، مجری اخبار و کارمند سابق کاخ سفید است - AFP

جامی فلوید،‌ مدیر سرویس حقوقی رادیو عمومی نیویورک پس از مواجه شدن با اتهام‌هایی مبنی بر سرقت ادبی، استعفا کرد.

به گزارش وب‌سایت آل‌اکسس،‌ کناره‌گیری فلوید از جایگاه شغلی‌ خود پس از آن انجام می‌شود که روزنامه نیویورک‌پست در گزارشی او را متهم کرد که از سال ۲۰۱۰، تعداد ۴۵ مقاله نوشته است که سرقت ادبی محسوب می‌شوند.

جامی فلوید، وکیل آمریکایی، روزنامه‌نگار، مجری اخبار و کارمند سابق کاخ سفید است. او تحلیلگر حقوقی سابق الجزیره آمریکا و سردبیر حقوقی سابق رادیو عمومی نیویورک (WNYC) بود. فلوید تاکنون جوایز متعددی از جمله جایزه انجمن ملی روزنامه‌نگاران سیاهپوست را برنده شده است.

گفته می‌شود او پس از استعفا در روز دوشنبه، چهارم آوریل، قصد دارد علیه نژادپرستی و تبعیضی که به گفته این خبرنگار، او را به استعفا وادار کرد، شکایت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیویورک‌پست به نقل از یک منبع آگاه خبر داد که سرقت ادبی فلوید برداشتن مطالب از ویکی‌پدیا و برخی سایت‌های دیگر بدون اشاره به منبع آن‌ها را شامل می‌شود. 

رادیو عمومی نیویورک روز جمعه در این زمینه یادداشتی منتشر کرد که در آن آمده است: «۱۴ مقاله از وب‌سایت ما و همچنین چهار گزارش از GOTHAMIST.COM به دلیل نقض استانداردهای تحریریه حذف شدند. ۴۲ مورد گزارش دیگر نیز حاوی کپی‌برداری از منابع دیگر تشخیص داده و حذف شدند. در عین حال، در مطالب منتشرشده بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ هیچ موضوع ساختگی و جعلی یافت نشد.»

نیویورک‌تایمز نوامبر گذشته، گزارش داد که جامی فلوید در چهار مورد از GOTHAMIST کپی‌برداری کرده است. این نویسنده در همان زمان با ادعای این که «اشتباهی ناخواسته» رخ داده است، بابت اشتباهش عذرخواهی کرد.

با این حال، او سپس با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی ادعا کرد که به نویسندگان آن مقاله‌ها خدشه‌ای وارد نشده و به عذرخواهی نیازی نیست. او همچنین گزارش تایمز را نژادپرستانه خواند و گفت این موضوع به این دلیل است که او اخراج نشده؛ اما خبرنگار سفیدپوستی که پاراگرافی از یک گزارش آسوشیتدپرس را با ذکر منبع استفاده کرده بود، اخراج شد.

پس از این ماجراها، گزارش دیگری به بررسی مقاله‌های بیشتری از فلوید پرداخت و مشخص شد نوشته‌های او حاوی مطالبی از سایت‌های دیگر است.

بیشتر از جهان