معاون وزیر دفاع سعودی: انتقال قدرت به شورای ریاست جمهوری در یمن، مرحله مهمی بود

«این لحظه مهم، پایه‌های آینده صلح را در یمن و منطقه بنا می‌‌کند»

شاهزاده خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان سعودی -  Twitter/ @SaudiEmbassyUSA

شاهزاده خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان سعودی، واگذاری قدرت ریاست جمهوری ازسوی عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری پیشین یمن، به شورای رهبری ریاست‌جمهوری را ستایش کرد و این اقدام را «گامی تاریخی و شجاعانه» دانست.

شاهزاده خالد بن‌سلمان، شنبه‌شب، ۲۰ فروردین‌ماه، در حساب کاربری رسمی خود در توییتر نوشت که تشکیل این شورا به همت مشارکت طیف گسترده‌ای از نمایندگان احزاب یمن ممکن شده و اعلام کرد که این اقدام از حمایت یکپارچه جامعه بین المللی برخوردار است.

او در رشته توییتی تاکید کرد: «این لحظه مهم، پایه‌های آینده صلح را در یمن و منطقه بنا می‌‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده همچنین نوشت این فصل جدیدی که به‌دست یمنی‌ها نوشته شده، نیازمند مشارکت همه اقشار جامعه یمن است «تا در این لحظه برخیزند و مسئولیت ملی ساختن آینده‌ای صلح‌آمیز و شاد برای یمن را بعهده بگیرند، آینده‌ای که سرشار از غرور و متبرک به آسایش خاطر و امنیت در میان کشورهای عربی خلیج فارس باشد».

معاون وزیر دفاع عربستان سعودی همچنین بر ادامه حمایت نظامی و سیاسی ائتلاف عربی از شورای رهبری ریاست جمهوری یمن، برای پایان دادن به بحران کنونی و رسیدن به یک راه حل سیاسی، تاکید کرد: «مردم یمن شایسته زندگی در عزت، صلح، امنیت و پایداری هستند.»

عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری دولت قانونی یمن، روز پنجشنبه، ۱۸ فروردین‌ماه، از تشکیل شورای هشت‌نفره ریاست جمهوری جدید یمن خبر داد و اختیارات خود را به‌طور کامل به آن واگذار کرد. او اعلام کرد که این شورا برای تکمیل اجرای مرحله انتقالی ایجاد شده است و برای پایان‌دادن به درگیری‌های چندساله در یمن، اختیار مذاکره با شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران را خواهد داشت.

درپی اعلام این تصمیم، عربستان سعودی ضمن استقبال از آن، متعهد شد که با اهدای کمک‌هایی به ارزش بیش‌از دو میلیارد دلار، از بازسازی اقتصادی آن کشور جنگ‌زده حمایت کند.

بیشتر از جهان