فروش ۶ میلیون پوندی نقاشی دخترِ قرآن‌خوان در موزه‌ای در لندن

این اثر یکی از بهترین آثار عثمان حمدی بِی به شمار می‌آید

زنی به یک نقاشی اثر عثمان حمدی بِی در موزه لوور پاریس نگاه می کند. عکس از
FRANCOIS GUILLOT / AFP

نقاشی یک دختر ترک، که یکی از آثار مشهور عثمان حمدی بِی، از نقاشان و هنرمندان معروف دوره عثمانی‌ است در موزه‌ای در لندن حدود شش میلیون پوند انگلیسی برابر با حدود ۴۴ میلیون لیر ترکیه به فروش رسید. این اثر هنری از عثمان حمدی بِی به نام «دختری که قرآن می‌خواند» در موزه‌ بنهامز به حراج گذاشته شد. این نقاشی گران‌ترین اثر هنری از یک هنرمند ترک است که در این موزه تا حالا به فروش رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انتظار می‌رفت این اثر هشتصد هزار پوند به فروش برسد

انتظار می‌رفت این اثر هنری در حراج  موسوم به «آثار هنری قرن نوزدهم اروپا، عصر ویکتوریا و هنر امپرسیونیسم بریتانیا» بین ششصد تا هشتصد هزار پوند به فروش برسد. در این تابلو که با رنگ روغنی نقاشی شده دختر جوانی در حالی که روی زانو نشسته و قرآن می‌خواند نشان داده شده است.

گران‌ترین اثر هنری عثمان حمید آقا

این اثر هنری که به گفته کارشناسان دارای ویژگی‌های هنری مخصوص عثمان حمدی بِی است یکی از بهترین آثار هنری او به شمار می‌آید. جزئیات لباس این زن جوان، نقاشی‌های رنگارنگ به سبک هنر اسلامی که در اطراف این زن جوان دیده می‌شود همه و همه بیانگر مهارت ویژه این هنرمند ترک است. در این حراج، نقاشی آموزگار لاک پشت پنج میلیون لیر، تابلوی مسجد سبز سیزده میلیون و ۵۰۹ هزار لیر به فروش رسید که در میان این آثار هنری، بیشترین پول برای اثر «دختری که قرآن می‌خواند» پرداخته شد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independentturkish.com/

© IndependentTurkish

بیشتر از فرهنگ و هنر