حمله هوایی آمریکا در هلمند، یک انبار تسلیحات طالبان را نابود کرد

در این حمله، شش نیروی طالب کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شده‌اند

در این حمله، تسلیحات مهم به جا مانده از نیروهای آمریکایی منهدم شد-

HANDOUT / US AIR FORCE / AFP

در حمله هوایی آمریکا به یک انبار تسلیحاتی طالبان که در پایگاه هوایی شورابک در هلمند قرار دارد، تمامی تجهیزات نظامی موجود از بین رفته، شش نیروی طالب کشته و یازده تن دیگر زخمی شده‌اند. این حمله حوالی ساعت ۱۲ چهارشنبه شب هفته گذشته، ۱۰ فروردین انجام شده است.

یک منبع آگاه در هلمند، به ایندیپندنت فارسی گفت این حمله با هدف از بین بردن انبار تسلیحات طالبان صورت گرفته که از نیروهای آمریکایی و دولت پیشین افغانستان به این گروه رسیده است. به گفته این منبع، پهپادهای جاسوسی و عملیاتی آمریکا از چند هفته پیش به این‌‎سو، در آسمان هلمند در حال گشت‌زنی بودند. انبار تسلیحاتی طالبان که با این حمله هوایی منهدم شده است، در محل فرماندهی سابق نیروهای خارجی در پایگاه هوایی شورابک یا پایگاه نظامی «بوستون» قرار داشت. شورابک، پس از بگرام، بزرگ‌ترین پایگاه نیروهای خارجی در افغانستان بود که در آن نیروهای آمریکایی، بریتانیایی و نیروهای شماری دیگر از کشورهای عضو ناتو مستقر بودند. این پایگاه پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، به نیروهای امنیتی افغان واگذار شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منبع خبری افزود که در این پایگاه نظامی، مقادیر زیادی از تسلیحات مهم نظامی از نیروهای خارجی و نیروهای دولت پیشین افغانستان به‌جا مانده است که طالبان از آن‌ها محافظت می‌کردند. بر اساس اطلاعات این منبع آگاه، در انبار تسلیحاتی که با حمله هوایی از بین رفت، مهمات مربوط به هواپیماهای نظامی، راکت‌های «نقطه‌زن» هواپیما، تجهیزات مربوط به هلیکوپترهای نظامی و دیگر تسلیحات مهم به‌جا مانده از نیروهای خارجی نگهداری می‌شدند.

به نقل از این منبع، پس از حمله هوایی به انبار تسلیحاتی طالبان، طالبان چند فروند هلیکوپتر، ده‌ها خودروی هاموی و مقداری از تجهیزات مهم نظامی که در بخش‌های مختلف پایگاه شورابک نگهداری می‌شدند را به مناطق دوردست در شهرستان‌های سنگین و گرشک استان هلمند منتقل کردند تا از چشم پهپادهای آمریکایی پنهان بمانند.

در حالی که این حمله چهارشنبه هفته گذشته رخ داده، طالبان آن‌ را از رسانه‌ها پنهان کرده است. خبر این حمله در حالی برملا شد که شماری از ساکنان کابل، از گشت‌زنی هواپیماهای جاسوسی متعلق به آمریکا در آسمان این شهر خبر می‌دهند.