لوی: شاهزاده محمد بن سلمان در پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان محبوب‌ترین رهبر است

اندونزی علاوه بر اینکه بیشترین جمعیت مسلمان جهان را در خود گنجانده است، در فهرست پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان در جایگاه چهارم ایستاده است

شاهزاده محمد بن سلمان با کسب ۵۷ درصد آرا در جایگاه نخست محبوب‌ترین رهبران برای مردم اندونزی است-Saudi Gazette

نظرسنجی انجام شده در اتاق فکر لوی که یک موسسه افکارسنجی در استرالیا است، نشان می‌دهد که شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در اندونزی محبوب‌ترین رهبر جهان به‌شمار می‌رود. اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان به‌شمار می‌رود.

نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد که ولیعهد عربستان سعودی در اندونزی با جمعیتی بالغ بر ۲۵۷ میلیون نفر محبوب‌ترین رهبر جهان است و محبوبیت او بیشتر از جو بایدن، رییس‌جمهوری کنونی آمریکا است. اندونزی علاوه بر اینکه بیشترین جمعیت مسلمان جهان را در خود گنجانده است، در جدول پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان در جایگاه چهارم ایستاده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نظرسنجی لوی که با مشارکت سه هزار اندونزیایی انجام شده است، نشان می‌دهد که شاهزاده محمد بن سلمان با کسب ۵۷ درصد آرا در جایگاه نخست محبوب‌ترین رهبران برای مردم اندونزی است و پس از او شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات متحده عربی قرار دارد. نخست‌وزیر سنگاپور و روسای ‌جمهوری آمریکا و روسیه در رده‌های بعدی جا گرفته‌اند. ۷۴ درصد رای‌دهندگان هم گفتند که به رهبر کشورشان اعتماد دارند.

شاهزاده محمد بن سلمان در سال ۲۰۱۷ نیز در فهرست محبوب‌ترین و موثرترین رهبران جهان تحت عنوان «لیست ۵۰» قرار گرفته بود. فهرستی که محبوب‌‌ترین و تاثیرگذارترین رهبران جهان در عرصه اقتصاد، سیاست، فرهنگ و تکنولوژی را بررسی کرد.

در سال ۲۰۱۸ نیز جوانان عرب از ۱۶ کشور خاورمیانه شاهزاده محمد بن سلمان را به عنوان تاثیرگذارترین رهبر انتخاب کردند.

اتحادیه عرب نیز در سال ۲۰۲۱  با اهدای «سپر توسعه» از ولیعهد عربستان سعودی به دلیل نقش او در حمایت و تشویق توسعه در عربستان سعودی و جهان عرب تقدیر کرد.

بیشتر از جهان