هتل زنانه برای جلوگیری از چشم چرانی مردان، فرار از مشکل است

درهای این هتل به روی تمام زنان (و دختران بالای ۱۴ سال) باز است

pixabay

هتل سام دونا در مایورکا در اوایل تابستان برای اولین بار درهای درخشان شیشه‌ای خود را به روی مشتریانش باز کرد؛ هتلی با تخت‌های سفید آفتاب گرفتن، دکوراسیون مینیمالیستی مدرن و یک قانون برای جدا نگه داشتن ساکنان از بقیه: مطلقاً هیچ مردی اجازه استفاده از این هتل را ندارد.

این هتل دارای استخر، اسپا، تراس روی پشت بام، گزینه‌های غذای سالم است و درهای آن به روی تمام زنان (و دختران بالای ۱۴ سال)، که خواه تنها، یا به صورت زوج و یا گروهی با زنان دیگر مسافرت می‌کنند، باز است.

با این حال، از این ادعا که «دکوراسیون جسورانه هتل از ویژگی‌های زنانه الهام گرفته است» ـ رنگ آمیزی هتل سفید و صورتی است  ـ تا این پرسش در وب سایت که «آیا می‌دانید که می‌توانید در آن واحد سرکش، سالم، شوخ و شنگ، زیبا، آرام، ماجراجو، کنجکاو و اجتماعی باشید؟» و شیوه‌ی خاص برای پذیرایی نیازهای زنان، احساس می‌شود بیشتر برای پول درآوردن است و کمتر برای فراهم کردن آنچه ممکن است زنان بخواهند باشد.

رئیس هتل‌های سام، جوآن انریک کپلا، وقتی توضیح داد كه چرا تصمیم به ایجاد سام دونا گرفت، آنچه كه می‌توانست جاه‌طلبی تحسین برانگیز او برای دور نگه داشتن زنان از نگاه هیز مردان باشد، نبود. بلکه استدلال او به این واقعیت ساده بستگی داشت که این شرکت پس از نظرسنجی از مشتریان شاهد شکافی در بازار بود؛ روند مسافرت نشان می‌دهد که تعداد بیشتری از زنان تصمیم به سفر به تنهایی یا در گروه‌های زنانه دارند.

اگر هتل‌های سام واقعاً می‌خواستند نیازهای زنان را در تعطیلات از راهی معنادار تأمین کنند، بایستی در همه‌ اتاق‌ها محصولات بهداشتی زنانه در دسترس بود، نه فقط در گرانترین اتاق‌ها. این تنها زنان ثروتمند نیستند که پریود می‌شوند. با این وضع، به نظر می‌رسد این دو نوع اتاق موجود در این هتل با هتل‌های دیگری که تا بحال در آن‌ها بوده‌ام، مطلقا هیچ تفاوتی ندارند.

سال گذشته به هنگام راه اندازی یک پروژه مشابه فقط برای زنان؛ پروژه ای با نام «سوپرشی» که احمقانه گرانقیمت است، در جزیره‌ای در فنلاند، کریستینا راث بنیانگذار آن در سخنرانی‌اش گفت که چگونه «بودن زنان در تعطیلات در کنار مردان می‌تواند باعث شود که آنان از موضوع اصلی منحرف شوند، خواه رژ لب زدن باشد یا پوشاندن چین و چروک‌ها با آرایش». اصلا هم اینطور نیست. زنانی هستند که به تعطیلات می‌روند و به هیچ وجه زحمت آرایش کردن به خود نمی‌دهند، و کسانی هم هستند که دوست دارند رژ لب بزنند. من کاملاً مطمئن هستم که انتخاب آن‌ها هیچ ربطی به «پرت شدن حواسشان» به واسطه حضور یک مرد ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

می‌فهمم که وقتی یک زن در تعطیلات لباس شنا می‌پوشد، آخرین چیزی که می‌خواهد یک متلک و سوت ناخواسته از یکی از خیل مردانی است که زیر آفتاب داغ سواحل اسپانیا لم داده‌اند. خوب این رفتار در یک محیط فقط زنانه اتفاق نمی‌افتد.

اما مشکل فقط با منزوی شدن ما زنان در یک فضای زنانه (فقط با کروموزوم XX) برطرف نمی‌شود. و به هر حال، این فقط مردان نیستند که درباره ظاهر زنان اظهار نظر می‌کنند، من شنیده‌ام که تعداد زیادی از زنان در مورد سر و وضع مردان اظهارات تحقیرآمیزی کرده‌اند.

با این حال احساس غالب من نسبت به این پدیده، غم انگیز است. این واقعیت که ترس از آزار و اذیت از طرف مردان یک عامل تعیین کننده در انتخاب هتل تعطیلات است نشان می‌دهد که نیاز به تغییر زیادی داریم و این مردان هستند که باید تغییر را انجام دهند. در این صورت زنان کمتری نیاز به این نوع هتل‌های فقط برای یک جنس احساس خواهند کرد.

به کسانی که می‌گویند، «اما کلوپ‌های مردانه هم وجود دارد! همیشه وجود داشته است!» من پاسخ خواهم داد كه بله، باشگاه‌های مردانه وجود دارند و این بخش عظیمی از مشكلات جاری بین زن و مرد است. این ایده که برای اینکه با احترام با ما رفتار شود، ما باید برای یافتن تفاهم و همدلی به داخل گروه‌های جنسیتی عقب‌نشینی کنیم، غم انگیز است و صادقانه بگویم، فقط دور زدن مسئله است.

https://www.independent.co.uk/

این مقاله ترجمه صحیح و صادقانه از منبع اصلی است و نظرات ابراز شده لزوما نمایانگر نظرات ودیدگاه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

© The Independent

بیشتر از دیدگاه