اخراج در تیم مرسدس فرمول یک در پی آزار همکار مسلمان

سه کارمند دیگر نیز به دلیل نقض قوانین تنوع شرکت، مورد تنبیه قرار گرفتند

لوئیس همیلتون (راست)، راننده تیم مرسدس پیش از کنفرانس مطبوعاتی با دنیل ریکاردو - Roslan RAHMAN / AFP

چهار نفر از کارمندان تیم مرسدس لوئیس همیلتون در فرمول یک برکنار شده‌اند.

تحقیق درباره شکایت در مورد زورگویی نژادپرستانه یک کارمند مسلمان که در ماه ژوئیه آغاز شد، منجر به اخراج چهار کارمند از گروه فناوری اطلاعات این شرکت شد.

مرسدس در فرمول یک پنج قهرمانی گذشته سازندگان و رانندگان برتر را به دست آورده است و لوئیس همیلتون احتمالا به دنبال قهرمانی دیگری در این فصل خواهد بود.

در بیانیه‌ای که از سوی مرسدس منتشر شده آمده است: «مرسدس بنز گرند پری با مسئولیت محدود تأیید می‌کند که چهار نفر در ۲ آگوست ۲۰۱۹ از این شرکت اخراج شدند. این اخراج‌ها پس از تحقیقات داخلی که نقض سیاست تنوع و برابری ما را تأیید کرد، صورت گرفت. ما این رفتار را شدیداً محکوم می‌کنیم و بلافاصله پس از شکایت عمل کردیم. ما به تنوع و تفاوت کارمندان خود اهمیت می‌دهیم و این یک منبع قدرت برای تیم ما است. محیط کار ما مبتنی بر قدردانی و احترام متقابل است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سه کارمند دیگر نیز به دلیل نقض قوانین تنوع شرکت، مورد تنبیه قرار گرفتند.

یک منبع به «سان» گفت، در حالی که یک نظرسنجی از کارکنان انجام می‌شد یکی از همکاران به عنوان «تروریست مسلمان ف...» توصیف شد، و در نظرسنجی خواسته شد حدس بزنند که این همکار مسلمان کی روزه‌ ماه رمضان را می‌شکند.

این منبع گفت: «این یک مورد واقعاً وحشتناک از زورگویی نژادپرستانه بود. آنها سال‌ها به این مرد مسلمان گیر داده بودند. همه اینها هنگامی آشکار شد که نظرسنجی را به دیوار نصب کردند».

این منبع افزود: «افرادی که اخراج شدند، همه آن را امضا کرده و تاریخ زده بودند. این بسیار توهین آمیز است، بویژه که لوئیس [همیلتون] در مورد نژادپرستی بسیار صریح است».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

© The Independent

بیشتر از ورزش